2020. március 30., hétfő

Ének-zene 03. 30.


A zeneórákon megszokotthoz hasonló feladatok következnek




1. Kérném a mellékelt videó megtekintését, és a látottak alapján, annak mintájára csináljunk kéz "bemelegítő gyakorlatokat."





2. A szülő eltapsol egy ritmust, amit a gyermek leutánoz. Pl: tá, tá, titi, tá, titi, tá. Ha ez túl hosszú, kezdjük rövidebbel. Akinek szüksége van segítségre meg szoktam fogni a kezét és együtt tapsolunk. Ezt követően az asztalon kopog el a szülő egy ritmust, az előzőhöz hasonló módon gyermeke megismétli. Pl: titi, titi, tá, titi, tá. Ezután a combunkon tapsoljuk a következő ritmust. Pl: titi, titi, titi, tá, titi. Végül a lábunkkal dobogjuk el az utolsót. Pl: tá, tá, titi, titi, tá.


3. Mondóka következik. A gyerekek ismerik, gyakoroltuk többször.

Itt a kezem, jobb és bal,
(egymás után nyújtsuk előre előbb a jobb, majd a bal kezet)
Összeverem, megszólal.
(ökölbe zárt kezeinket, ütögessük egymáshoz)
Itt a kezem, bal és jobb,
(kezek előrenyújtása megadott sorrendben)
Most kell vele tapsolnod.
(tapsolás)
Ism: 3x



4. Sokan ismerik az alábbi dalt, mutogatással együtt. Segítségül megtaláljátok a szöveget, illetve egy videó, a dallam, ritmus miatt.

Előre a kezedet, utána hátra,
előre a kezedet, utána rázzad,
utána ugri-bugri, utána forgás,
tapsolj egyet pajtás.

Előre a lábadat, utána hátra,
előre a lábadat, utána rázzad,
utána ugri-bugri, utána forgás,
tapsolj egyet pajtás.

Előre a fejedet, utána hátra,
előre a fejedet, utána rázzad,
utána ugri-bugri, utána forgás,
tapsolj egyet pajtás.

Előre a feneked, utána hátra,
előre a feneked, utána rázzad,
utána ugri-bugri, utána forgás,
tapsolj egyet pajtás.


https://www.youtube.com/watch?v=-FJD0mS47I4


Köszönöm a munkátokat!!!
Szeretettel várom a fotókat, videókat :-)

2020. március 30. hétfő

Magyar nyelv és irodalom (3. tanuló)

Írd le a mai dátumot a füzetbe!

Írd le a mai névnapot a füzetbe!

Írd le a füzetbe mit csináltál a hétvégén!

Valamibő valaki! Folytasd a füzetbe!

kert-kertész
vad-
fénykép-
méh-
ügy-
cukor-
ló-
rend-
juh-
erdő-
hal-
madár-

Írd le többes számban a főneveket a füzetbe!

ember- emberek
bárány-
kerék-
lámpa-
kutya-
híd-
ajtó-
fű-

Fontos! Gyakorold a verset! Móra Ferenc: Búcsúzik a rigó

Főnév nem főnév
https://learningapps.org/1831651
köznév vagy tulajdonnév
https://learningapps.org/1974803

Környezetismeret

Nézd meg a képen a madarakat.
Melyiket ismered? Nevezd meg!


A fehér gólya

A fehér gólya a gólyafélék családjába tartozó nagy testű gázlómadár.
Költöző madár, a hideg tél elől délre költöznek.
Külseje: tollazata nagyrészt fehér, de szárnyai végét fekete tollak borítják. Lába hosszú, csőre hosszú, hegyes és piros.
Ragadozó madár, elfogyasztja a rovarokat, halakat, kétéltűeket, hüllőket, kisebb emlősöket is.
A tojó általában 4 tojást rak. A szülők felváltva ülnek a tojásokon és mindketten táplálják fiókáikat.

Írd le a szöveget a füzetbe!

Válaszolj a kérdésekre szóban!
A madarak milyen családjába tartozik a fehér gólya?
Hová költözik a tél elől?
Milyen a külseje?
Mit eszik?
Honnan kelnek ki a fiókák?

Kattints a linkre válassz 2 játékot!
https://learningapps.org/2216070
Madarak költözés
https://learningapps.org/2242780

2020. március 30. hétfő

Magyar nyelv és irodalom (4. 5. 6. tanuló)

Írd le a mai dátumot a füzetedbe!

Nézd meg milyen névnap van ma és írd le a füzetedbe!

 Írd le a füzetedbe mit csináltál hétvégén!

Főnevek csoportosítása(élőlény, tárgy, gondolati dolog)
https://learningapps.org/1974868

Tulajdonnév fajtái
https://learningapps.org/2693473

Valamibő valaki! Folytasd a füzetbe!

kert-kertész
vad-
fénykép-
méh-
ügy-
cukor-
ló-
rend-
juh-
erdő-
hal-
madár-

Írd le többes számban a főneveket a füzetbe!

ember- emberek
bárány-
kerék-
lámpa-
kutya-
híd-
ajtó-
fű-

Fontos! Gyakorold a verset! Móra Ferenc: Búcsúzik a rigó

Történelem

A történelem könyvedben folytasd a munkát! Olvasd el a következő részt és válaszolj a feladatlap kérdéseire!

Őskor
https://learningapps.org/4669530


Természetismeret

Folytasd a megkezdett feladatodat a munkafüzet segítségével a könyvedben!


Csoportosítás (zöldség vagy gyümölcs)
https://learningapps.org/2805998
Növényi szervek feladatai
https://learningapps.org/2558908
Madarak felismerése
https://learningapps.org/2216070




2020. március 30, hétfő (2)

Magyar nyelv és irodalom

Évszak, hónap, nap, időjárás megbeszélése.



Játékház-képes olvasókönyv 40. oldal

Olvasd el a betűket!

á i á e á e i á ó á
ú á e i ó e á ú á i

Olvasd el a szótagokat!

vá ká lá cá má sá tá
vú kú lú cú mú sú tú
ve ke le ce me se te
vi ki li ci mi si ti
vó kó ló có mó só tó

Olvasd el a szavakat!

Mutasd meg a képen mit jelent!

te-ve       mi-ki      vi-ki         ki-ló          me-se            mi-si






Környezetismeret

Nézd meg a képeket! Milyen csoportba tartoznak ezek az állatok? (madarak).
Nevezd meg, mutasd meg, amelyiket ismered. (fecske, gólya, harkály, veréb, cinege, bagoly, rigó).



Beszélgessetek a gólyáról!
Milyen a gólya külseje? (Piros a csőre és a lába. Fehér a tolla és a szárnya vége fekete.)
Mit eszik? (Kígyót, békát, egeret, halakat eszik.)
Hová épít fészket? (Kémény tetejére építi a fészkét.)
Honnan kelnek ki a fiókák? Tojásból.

 Mindkét video a gólyáról szól. Nézd meg!
 https://www.youtube.com/watch?v=zco9X-cf-gI
A fióka kikel a tojásból







2020. március 30. hétfő (7. tanuló)

Olvasás-írás

Évszak, hónap, nap, időjárás megbeszélése.

Nevezd meg a képeket. Olvasd el a képek alatt a szavakat. Színezd ki amit jelent.



Számolás-mérés

Add össze!


Pontösszekötő

 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
34 
 35
 36
 37
 38
 39
 40






Környezet

Nézd meg a képeket! Milyen csoportba tartoznak ezek az állatok? (madarak).
Nevezd meg, amelyiket ismered. (fecske, gólya, harkály, veréb, cinege, bagoly, rigó).

Beszélgessetek a gólyáról!
Milyen a gólya külseje? (Piros a csőre és a lába. Fehér a tolla és a szárnya vége fekete.)
Mit eszik? (Kígyót, békát, egeret, halakat eszik.)
Hová épít fészket? (Kémény tetejére építi a fészkét.)
Honnan kelnek ki a fiókák? Tojásból.
Mindkét video a gólyáról szól. Nézd meg!
















2020. március 30. hétfő

Magyar nyelv és irodalom (1. tanuló)


Napirend megbeszélése.
Mai nap megbeszélése.
Évszak, hónap, időjárás megfigyelése, megbeszélése.





Azonos szótagok párosítása
https://learningapps.org/2527568

a i ó betűk felismerése szavakban

Matematika

Számkép, számjegyek 10-ig


Számok bontása 10-ig



Környezetismeret


Tavaszi doble

Játszatok együtt! Vágjátok ki a köröket.
 Játékleírás: 2-4 játékos játszhatja. Minden játékos előtt 1 kör lefordítva. A játékvezetőnél a többi kártya lefordítva van, egyet felfordítva középre tesz. 3-2-1 most-ra a saját kártyát mindenkinek meg kell fordítani. Olyan képet kell keresni a saját kártyán, ami a középső felfordított kártyán is megtalálható. Meg kell nevezni az egyező képet: pl. katica, majd a kártya azé, aki talált egyezőt. A játékvezető ezután középre teszi a következő kártyát. A játék addig tart, amíg az összes kártya el nem fogy. Az nyer, akinél több kártya van a játék végén.










Testnevelés

Végezzétek el a gyakorlatokat! Jó tornázást!

https://www.youtube.com/watch?v=N5gX--B1jIc