2021. március 23., kedd

2021.03.23. Énekóra

 A mai énekórára a következőket szeretném kérni:

Köszöntés:

Énekeld el a köszöntő dalunkat a saját neveddel.
Tapsold a ritmust a kezeddel! 

Egy kis segítség - 0-30 másodpercig nézd!

https://www.youtube.com/watch?v=Dm5NfnRu9hY&t=29s

30
Szájgyakorlat:

Pörgess a szerencsekerékkel! Próbáld meg leutánozni a képet!


Feladat:

Nézz ki az ablakon! Az időjárásnak megfelelően énekeld el a Süss fel nap, az Esik az eső, vagy a Fújja a szél a fákat dalt!

Süss fel nap:
https://www.youtube.com/watch?v=0Ac3tKl5LTg
Esik az eső:

Kattints a linkre!
https://musiclab.chromeexperiments.com/Rhythm/
Kattints tetszőlegesen a kis pontokra!
A figurák alatt középen nyomd meg a nyilat!
Hallgasd meg milyen zenét alkottál! 
Ha a figurák jobb szélén látható nyilat megnyomod, másféle dobokat is kipróbálhatsz!
Többfélét és csinálhatsz, kísérletezz! :)

Privát üzenet formájában várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.03.23. KEDD - 6. tanuló

Magyar

A mai napon Petőfi Sándorral és az ő munkásságával fogunk megismerkedni.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat


b) Olvasd el az alábbi szöveget!

Petőfi Sándor élete

Petőfi Sándor 1823. január 1-jén született Kiskőrösön, Petrovics István és Hrúz Mária gyermekeként. A Petőfi felvett, költői név, az anyakönyvben ő is Petro­vicsként szerepel. Édesapja jómódú mészárosmester  és kocsmáros volt, aki fiát gondosan taníttatta, utóbb azonban tönkrement, és a leendő költőre nehezebb idők jöttek. Petőfi az ország számos városában járt iskolába: Kecs­keméten, Szabadszálláson, Sárszentlőrincen, Pes­ten, Aszódon, Selmecbá­nyán, végül a pápai református kollégiumban tanult. 1842-ben az Athe­naeum című folyóiratban megjelent A borozó című verse. Iskolaéveinek leteltével vándorszínésznek állt, majd Pestre került, és Vahot Imre lapjának, a Pesti Divatlapnak dolgozott szerkesztőként. A János vitéz című elbeszélő költeményét 1844. november-decemberében írta, és 1845-ben már önálló kötetként is megjelent. 1846 őszén megismerkedett Szendrey Júliával, az erdődi jószágigazgató leányával, és egy év múlva összeházasodtak. 1847-ben, a Toldi megjelenése után barátságot kö­tött Arany Jánossal.

Petőfi élete és költészete szorosan kapcsolódik az 1848–1849-es forradalomhoz és szabadságharchoz.

Az 1848. március 15-i pesti forradalmi események egyik vezéralakja volt, március 13-án írt Nemzeti dal című verse a forradalom egyik jelképévé vált. 1848 őszétől részt vett a szabadságharcban. Decemberben megszületett a kisfia, Petőfi Zoltán. 1849 elejétől Bem tábornok seregében szolgált, aki kedvelte őt, és óvta a csatáktól. 1849. július 31-én a segesvári ütközetben tűnt el, Fehéregyháza határában.


c) Válaszold meg az alábbi kérdéseket a füzetedben! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

Petőfi Sándor

1. Mikor született Petőfi Sándor?
2. Hol született?
3. Mi az édesapja foglalkozása?
4. Sorold fel a városokat, ahová iskolába járt Petőfi!
5. Iskolaéveinek leteltével mivel foglalkozott?
6. Melyik újság szerkesztőjeként kezdett dolgozni Pesten?
7. Másold ki a szövegből két művének a címét!
8. Melyik történelmi eseményhez kapcsolódik szorosan Petőfi Sándor?
9. Mi lett a forradalom egyik jelképe?
10. Mikor és hol tűnt el?


d) Nyisd meg ezt az oldalt és töltsd ki az alábbi keresztrejtvényt!


Petőfi Sándor


Testnevelés



Földrajz

Tk. 44.o. Mi formálja a hegységeket és az alföldeket? 

a) Olvasd el a leckét!

b) Másold le a füzetedbe a tk. 47. oldalán lévő összefoglaló részt!


d) Nyisd ki a munkafüzetedet a Mi formálja a hegységeket és az alföldeket? c. résznél. Válassz ki két, neked tetsző feladatot és oldd meg őket!

Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 4. tanuló

Magyar

A mai napon Petőfi Sándorral és az ő munkásságával fogunk megismerkedni.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat


b) Olvasd el az alábbi szöveget!

Petőfi Sándor élete

Petőfi Sándor 1823. január 1-jén született Kiskőrösön, Petrovics István és Hrúz Mária gyermekeként. A Petőfi felvett, költői név, az anyakönyvben ő is Petro­vicsként szerepel. Édesapja jómódú mészárosmester  és kocsmáros volt, aki fiát gondosan taníttatta, utóbb azonban tönkrement, és a leendő költőre nehezebb idők jöttek. Petőfi az ország számos városában járt iskolába: Kecs­keméten, Szabadszálláson, Sárszentlőrincen, Pes­ten, Aszódon, Selmecbá­nyán, végül a pápai református kollégiumban tanult. 1842-ben az Athe­naeum című folyóiratban megjelent A borozó című verse. Iskolaéveinek leteltével vándorszínésznek állt, majd Pestre került, és Vahot Imre lapjának, a Pesti Divatlapnak dolgozott szerkesztőként. A János vitéz című elbeszélő költeményét 1844. november-decemberében írta, és 1845-ben már önálló kötetként is megjelent. 1846 őszén megismerkedett Szendrey Júliával, az erdődi jószágigazgató leányával, és egy év múlva összeházasodtak. 1847-ben, a Toldi megjelenése után barátságot kö­tött Arany Jánossal.

Petőfi élete és költészete szorosan kapcsolódik az 1848–1849-es forradalomhoz és szabadságharchoz.

Az 1848. március 15-i pesti forradalmi események egyik vezéralakja volt, március 13-án írt Nemzeti dal című verse a forradalom egyik jelképévé vált. 1848 őszétől részt vett a szabadságharcban. Decemberben megszületett a kisfia, Petőfi Zoltán. 1849 elejétől Bem tábornok seregében szolgált, aki kedvelte őt, és óvta a csatáktól. 1849. július 31-én a segesvári ütközetben tűnt el, Fehéregyháza határában.


c) Válaszold meg az alábbi kérdéseket a füzetedben! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

Petőfi Sándor

1. Mikor született Petőfi Sándor?
2. Hol született?
3. Mi az édesapja foglalkozása?
4. Sorold fel a városokat, ahová iskolába járt Petőfi!
5. Iskolaéveinek leteltével mivel foglalkozott?
6. Melyik újság szerkesztőjeként kezdett dolgozni Pesten?
7. Másold ki a szövegből két művének a címét!
8. Melyik történelmi eseményhez kapcsolódik szorosan Petőfi Sándor?
9. Mi lett a forradalom egyik jelképe?
10. Mikor és hol tűnt el?


d) Nyisd meg ezt az oldalt és töltsd ki az alábbi keresztrejtvényt!

Petőfi Sándor

Testnevelés



Földrajz

Tk. 68.o. Nyelvek és vallások színes világa

a) Olvasd el a leckét!

b) Másold le a füzetedbe a tk. 71. oldalán lévő összefoglaló részt!

c) Próbáld ki a tk.71. oldalán megbúvó QR-kódos feladatot!

d) Nyisd ki a munkafüzetedet a Nyelvek és vallások színes világa c. résznél. 

    - Mf. 62.o./1.
    - Mf. 63.o./3., 4.

Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 3. tanuló

Magyar

a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.

b) Nyisd ki a tankönyvedet a 91. oldalon. Olvasd el A szánkó című történetet!

c) Válaszolj a következő kérdésekre a történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. 
Ügyelj a füzetvezetésre! Középre írd fel a címet, ahogy mutatom:


A szánkó

1.Ki csináltatott szánkót a fiainak?

2.Miből készült a szánkó?

3.Hogy hívták a bíró fiait?

4.Mit jelent aza a szó hogy "istráng"?

5.Kik,és hányan ülteke a szánkón?

6.Mit jelent az a szó hogy "abrak"?Mivel csúfolták a bíró fiai Jánoskát?

7.Másnap kik húzták a szánkót?


Hon- és népismeret

A tananyag címe: Magyarok házai

Keresd meg a tankönyvedben az ide tartozó részt (03.23. dátummal jelölve) és olvasd el az olvasmányt!
Keresd meg a munkafüzetedben az ide tartozó részt (03.23. dátummal jelölve) és oldd meg a bejelölt feladatokat!
   

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 23-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Betűírás könyv 25.o. utolsó 3 sor.


3. Digitális feladat




Matematika


1. Zöld matekkönyv: 40.o. feladatai

40.o./1.

    - Mi van ideírva? 3+0
    - Mennyi kacsa van a vízben? 3 (Mutassuk meg a 3-as számot)
    - Mennyi kacsa van a fűben? 0 (Mutassuk meg a 0-t)
    - Tehát 3+0 az 3. (Mutasssuk is a rajzon a 3 kacsát a vízben + a 0 kacsát a fűben)
    - Magyarázat közben mindig karikázzuk is be a képen az egyes tagokat és kössük a számhoz.

40.o./2.

    - Több, kevesebb vagy egyenlő? Rakjuk ki a mennyiségeket egymásra épített legoval/ építőkockával és nézzük meg merre néz a kiskacsa.


2. Sárga matekkönyv: 26-27.o. kimaradt feladatai
   

3. Digitális feladat





Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 23-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betűnk megismeréséhez ismét hoztam nektek egy videót. Kérlek nézd meg. 



A videó felépítése:

    1. Olvasási gyakorlat (0:00-1:35)

    2. Melyik hangot hallod a szóban? f vagy v? (1:35-4:10)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 1:35-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hangot hallod benne? (f vagy v)

    3. Szótagolvasási gyakorlat (4:10-5:30)

    4. Mondatalkotási gyakorlat. A kérdés: Hol? (5:30-6:28)

    5. Szóolvasási gyakorlat (6:28-8:10)

    6. Olvass és rajzolj! (8:10-9:05)
        Olvasd el a szavakat és azoknak megfelelően készíts rajzot egy lapra.
        
    7. Betűmese (9:05-10:48)
        Hallgasd meg az új betűnkhöz tartozó mesét! Minek a betűjét tanuljuk?

    8. A 'h' hang helyes képzése és a betű képe (10:48-11:35)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot.Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    9. Olvasási gyakorlat (11:35-12:06)

    10. Szótagolvasási gyakorlat (12:06-13:13)

    11. Melyik képhez illik az első szótag? (13:13-14:18)
          Állítsuk meg a videót 13:13-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. fazék
          - Tapsold el! Pl. fa-zék
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. fa
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy fa! Melyik az? Mutasd meg!

    12. Szóolvasási gyakorlat (14:18-16:26)

    13. Szótagolvasási gyakorlat (16:26-18:02)
          Ha a videó túl gyors, állítsuk meg egy-egy szótagnál.


Tehát itt láthatod a h betű hívóképét és a h betűt.



Megmutatom neked, hogy hogyan mutatjuk a kezünkkel a 'h' betűt. Próbáld meg te is leutánozni. Emlékszel a mesében mit csináltak a gyerekek, hogy melegítsék a kezüket? Mi is ezt fogjuk csinálni. Mintha fázna a kezünk és próbálnánk felmelegíteni. 





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat



Matematika


1. Munkafüzet 70.o./1., 2.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 23-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betűnk megismeréséhez ismét hoztam nektek egy videót. Kérlek nézd meg. 



A videó felépítése:

    1. Olvasási gyakorlat (0:00-1:35)

    2. Melyik hangot hallod a szóban? f vagy v? (1:35-4:10)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 1:35-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hangot hallod benne? (f vagy v)

    3. Szótagolvasási gyakorlat (4:10-5:30)

    4. Mondatalkotási gyakorlat. A kérdés: Hol? (5:30-6:28)

    5. Szóolvasási gyakorlat (6:28-8:10)

    6. Olvass és rajzolj! (8:10-9:05)
        Olvasd el a szavakat és azoknak megfelelően készíts rajzot egy lapra.
        
    7. Betűmese (9:05-10:48)
        Hallgasd meg az új betűnkhöz tartozó mesét! Minek a betűjét tanuljuk?

    8. A 'h' hang helyes képzése és a betű képe (10:48-11:35)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot.Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    9. Olvasási gyakorlat (11:35-12:06)

    10. Szótagolvasási gyakorlat (12:06-13:13)

    11. Melyik képhez illik az első szótag? (13:13-14:18)
          Állítsuk meg a videót 13:13-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. fazék
          - Tapsold el! Pl. fa-zék
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. fa
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy fa! Melyik az? Mutasd meg!

    12. Szóolvasási gyakorlat (14:18-16:26)

    13. Szótagolvasási gyakorlat (16:26-18:02)
          Ha a videó túl gyors, állítsuk meg egy-egy szótagnál.


Tehát itt láthatod a h betű hívóképét és a h betűt.



Megmutatom neked, hogy hogyan mutatjuk a kezünkkel a 'h' betűt. Próbáld meg te is leutánozni. Emlékszel a mesében mit csináltak a gyerekek, hogy melegítsék a kezüket? Mi is ezt fogjuk csinálni. Mintha fázna a kezünk és próbálnánk felmelegíteni. 





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat



Matematika


1. Munkafüzet 56.o./1., 2., 3.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.23. KEDD - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 23-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 68.o.

Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat



Matematika

Tankönyv: 03.22. bejelölt feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021. 03. 23. Informatika

 A következő feladatokat végezzék el:

1. Pörgesd meg a kereket! A megjelölt képet nevezd meg! Tapsold el hány szótagból áll!

https://wordwall.net/hu/resource/12183215

2. A vonat szállítja a számítógép részeit. Pukkaszd ki azt a lufit, amelyiket a vonat szállítja.

https://wordwall.net/play/12119/702/317

3. Figyeld meg a képet! Melyik póni lehet a gondolkodó fej helyén? Válaszd ki!

https://wordwall.net/play/12586/783/146

4. Húzd a számokat a megfelelő helyére! Sorba haladj vele!

https://wordwall.net/play/12829/830/302

https://wordwall.net/play/12587/472/634

https://wordwall.net/play/12587/292/990

5. Tedd ki a puzzle-t!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d917df27784

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07d074ab7950

A feladatokról videót vagy fényképet kérek!

Jó munkát kívánok! :)

2021. 03. 23. Informatika

 A következőt szeretném kérni tőled:

1. Gyakorlás

- Hozz létre egy mappát. A mappának adj valami nevet! NE az ÚJ MAPPA név maradjon!

- Nyisd meg a böngészőt. Írj be valamit a keresőbe. Ez lehet a kedvenc játékod, meséd, filmed, ételed, zenéd, mobil telefonod, stb.

- Válaszd ki a "képek" lehetőséget.

- Tölts le ÖT képet a mappába!

2. A feladat a következő:

- Figyeld meg a piktogrammok jelentését!

- Olvasd el a mondatokat!

- A piktogrammok segítségével fejtsd meg melyik mondat a helyes válasz!

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=189


A feladatról fényképet vagy videót kérek!

Jó munkát kívánok! :)