2021. március 17., szerda

2021.03.17. SZERDA - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 17-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




3. Írás

Betűírás könyv 24.o. utolsó 5 sor.


4. Digitális feladat


a parkban



Matematika


1. Zöld matekkönyv: 34-35.o. kimaradt feladatai

34.o. 1-2. feladat:

    - Több, kevesebb vagy egyenlő? Rakjuk ki a mennyiségeket egymásra épített legoval/ építőkockával és nézzük meg merre néz a kiskacsa.

2. Sárga matekkönyv: 10.o. összeadás jelek írása


3. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.17. Rajzóra

 A mai rajzórára a következőt szeretném kérni:

Papírcsíkok fűzése:



Szükséges eszközök:

- kivágott tojásforma

- színes papír/ újságpapír

- olló

A tojás elkészítésének menete:

1. Megkérem a kedves szülőt, hogy rajzoljon elő gyermekének a képen látható tojás formát, illetve az ábra alapján vágja fel a tojást.

2. Vágj színes papír/ újságpapír csíkokat!

3. Próbáld meg befűzni a csíkokat a tojásba az ábra alapján!

4. Vágd le a lelógó széleket!

Köszönöm a munkát! :)

Hittan

 

A mai órára is egy kis vidám tanulságos kis mesével készültem nektek!

 Kívánom hogy mindenki tanuljon belőle!

Nagy ölelést küld Mici néni!

https://www.youtube.com/watch?v=38y_1EWIE9I

2021.03.17. SZERDA - 4. és 6. tanuló

Magyar

ISMÉTLÉS/PÓTLÁS

A mai napon egy rövid kitérőt teszünk a kuruc költészet területén.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 74. oldal szövegét (Csínom Palkót már nem kell).

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: A kuruc költészet

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell leírnod, elég csak a számukat.

    1. Melyik századokban alakult ki a kuruc költészet?
    2. Milyen történelmi eseményekhez köthető a kuruc költészet kialakulása?
    3. Mik születtek a nép ajkán?
    4. Mit fejeztek ki a kurucok ezekben a költeményekben?
    5. Mit jelent a kuruc szó?
    6. Kik a kurucok?
    7. Később kik nevezték magukat kurucoknak?
    8. Ismerjük a művek szerzőjét?
    9. Népköltészet vagy műköltészet a kuruc költészet? (Ha ismerjük a szerzőjét: műköltészet, ha nem ismerjük a szerzőjét: népköltészet.)

e) Hallgasd meg az alábbi kuruc költészeti alkotást




Természetismeret


A mai órán az ízeltlábúakról tanulunk. 

a) Nyisd ki a tankönyvedet a 33. oldalon és olvasd el a leckét.

b) Készítünk egy vázlatot. Nyisd ki a füzetedet. A vázlatírás előtt vonalzóval vonalazd meg az oldalt.


Ízeltlábúak az erdőben


A Föld leggazdagabb állatcsoportja.
Az ízeltlábúak lenépesebb csoportja a rovarok.

A rovarok közös jellemzői:
  • Testük három részre tagolódik: fej, tor, potroh
  • Testüket kitin fedi.
  • A fejükön csápok vannak: ezekkel tapintanak és szagolnak.
  • Összetett szemük van.
  • Szájszervükkel táplálkoznak.
  • 3 párízelt lábuk van.
  • Petékkel szaporodnak.
  • Átalakulással fejlődnek ki (pete-lárva-(báb)-kifejlett rovar)
1. ízeltlábú: gyapjaslepke

    - a rovarok közé tartozik
    - lárvája a hernyó

2. ízeltlábú:szarvasbogár

    - a rovarok közé tartozik, azon belül is a bogarak közé
    - akár 8-10 cm is lehet
    - kemény kitinpáncélja van
    - fák nedveivel táplálkoznak
    - a lárvák 5 évig fejlődnek

3. ízeltlábú: pókok

    - ragadozók
    - négy pár ízelt lába van
    - testük két részre tagolódik: fejtor, potroh
    - hálót szőnek
    - a háló anyaga szövőmirigyekben termelődik
    - a háló fogja fel a zsákmányt
    - csáprágójával megsebzi az áldozatot
    - a pók méreganyaga elpusztítja a zsákmányt
    - átalakulás nélkül fejlődnek

4. ízeltlábú: kullancs

    - a pókok rokonai
    - 1-2 mm nagyságúak
    - vért szívnak
    - veszélyes betegséget terjesztenek!!!

c) Hoztam néhány képet ezekről az állatokról

Az élővilág rendszerezéséről még soká fogunk tanulni, azonban szeretném megmutatni neked ezt az ábrát, hogy el tudd képzelni hogyan is épül fel a rendszer.
Az állatok nagy csoportján belül vannak kisebb csoportok, mint például az ízeltlábúak. Az ízeltlábúak csoportján belül vannak a rovarok. Az ábrán nincs rajta, de a rovarokon belül vannak a bogarak.

barna: hím gyapjaslepke
fehér: nőstény gyapjaslepke

a gyapjaslepke hernyója

hím szarvasbogár

a szarvasbogár lárvája

keresztespók
Nevét a potrohán kirajzolódó fehér keresztről kapta.

kullancs

Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.17. SZERDA - 3. tanuló

Magyar

a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.


b) Válaszolj a következő kérdésekre a tegnap megismert történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. 
Folytasd a tegnapi füzetvezetést!


Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Mindennapi kenyerünk

7. Mit mondott az édesanyja mit vacsorázott?

8. Hol dolgozott az édesapja?

9. Milyen ennivaló volt a láda fenekén?

10. Mit hozott az édesapja a szőlőből?

11. Mit jelent a "madárlátta"kenyér szó?

12. Írd le hogyan került a kenyér az édesapja tarisznyájában?


Természetismeret


A mai természetismeret órán ismételni fogunk, ugyanis a témakör végére értünk. A következő órán új dolgokról fogunk tanulni!





 


Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.17. SZERDA - 10. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 17-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?





2. Tankönyv

- 45.o.: Gyakorld az olvasást!

- 46.o.: Válaszolj a kérdésekre!



3. Digitális feladat

á vagy é?

    - Mit látsz a képen?
    - Tapsold el!
    - Mit mondtál az első tapsolásra? Keressük meg azt!


4. Írás

A betűírás könyv következő 3 sora.

Matematika



Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.17. SZERDA - 9. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 17-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?





2. Tankönyv

- 45.o.: Gyakorld az olvasást!

- 46.o.: Válaszolj a kérdésekre!



3. Digitális feladat

á vagy é?

    - Mit látsz a képen?
    - Tapsold el!
    - Mit mondtál az első tapsolásra? Keressük meg azt!


4. Írás

A betűírás könyv következő 3 sora.

Matematika



Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.17. SZERDA - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 17-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 67.o.

Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.

Matematika

Tankönyv: 03.17. bejelölt feladat




Testnevelés


Szép napot kívánok!