2021. március 24., szerda

2021.03.24. Rajzóra

A mai órára a következőt szeretném kérni:

Bárány készítése:


Szükséges eszközök:

- alaplap

- festék

- ecset /ceruza

A bárány elkészítésének menete:

1. Mártsd az ujjad fehér festékbe és pöttyözd a lapot egy nagy kerek formában!

2. Rajzolj/fess lábakat a báránynak!

3. Rajzold/fesd meg a bárány fejét! 


Privát üzenetben várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.03.24. SZERDA - 4. és 6. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 79. oldalon Kosztolányi Dezső: Petőfi Sándorka című művének részletét.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: Kosztolányi Dezső: Petőfi Sándorka

d) Válaszold meg a tankönyv 80. oldalán található, szöveghez tartozó kérdéseket! 

e) Másold ki a tankönyvből az ismeretlen szavakat és jelentésüket. Válassz ki kettőt ezek közül és készíts hozzájuk egy szép színes rajzot (egy illusztrációt).

f) Olvasd fel hangosan a szöveget!


Természetismeret


A mai órán az erdő életközösségéről tanulunk. 

a) Nézd meg az alábbi videót!


b) Oldd meg ezt a feladatot!

c) Alkoss tápláléklácot!

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.24. SZERDA - 3. tanuló

Magyar

a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.

c) Válaszolj a következő kérdésekre A szánkó című történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. 
Ügyelj a füzetvezetésre! Folytasd a tegnap megkezdett oldalt.

8.Mit vásároltak a szenes boltban,és mit készítettek belőle?

9.Hol akarták kipróbálni a fiúk a szánkót?

10.Hogy hívtál Kati néni kutyáját,

11.Miért sajnálták meg a fiúk Kati nénit?

12.Hogyan segítettek neki?

13.Foglald össze a történet tanulságát!


Természetismeret


A mai órán a napsugárzásról és a hőmérsékletről tanulunk.

a) Nyisd ki a tankönyvedet a 96. oldalon és olvasd el a tananyagot (elég a 96. és a 97. oldal).

b) Készítsünk vázlatot! Nyisd ki a füzetedet!

Vázlat

A napsugárzás és a hőmérséklet

A fényt és a meleget a Nap sugározza a Földre. Minden élőlénynek szüksége van erre. 
A napsugárzás nem képes közvetlenül felmelegíteni a levegőt. A Nap sugarai elsőként a Föld felszínét melegítik fel. Ez pedig átadja a meleget a levegőnek. 
A felmelegedés mértéke függ:
    - a Nap sugarai mennyi ideig érik a felszínt,
    - a Nap sugarai mekkora szögben érik a felszínt.

Ha a Nap alacsonyan jár (például reggel vagy este), akkor kisebb szögben éri a Földet, ezért kevesebb meleget tud adni. Ezért van hűvösebb reggel és este.

Ha a Nap  magasan jár (például délben), akkor nagyobb szögben éri a Földet, ezért több meleget tud adni. Ezért szokott a déli órákban a legmelegebb lenni.

A napsugárzás évszakonként is változik.
    - nyáron: magasan jár a Nap, hosszabbak a nappalok -> meleg az idő
    - télen: alacsonyan jár a Nap, rövidebbek a nappalok -> hideg az idő


c) Digitális feladat



Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.24. SZERDA - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 24-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Betűírás könyv 26.o. első 4 sor.


3. Digitális feladat



    - Mit látsz a képen?
    - Tapsold el!
    - Hányat tapsoltál?

Matematika


1. Zöld matekkönyv: 41.o. feladatai

41.o./1.

    - Mi van ideírva? 3-1
    - Mennyi kacsát látsz a képen? 3 (Mutassuk meg a 3-as számot)
    - Mennyi kacsa van a fűben? 1, ő elmegy. (Mutassuk meg a 1-et)
    -Mennyi kacsa maradt a vízben? 2
    - Tehát 3-1 az 2. 
    - Magyarázat közben mindig karikázzuk is be a képen az egyes tagokat és kössük a számhoz.

41.o./2.

    - Több, kevesebb vagy egyenlő? Rakjuk ki a mennyiségeket egymásra épített legoval/ építőkockával és nézzük meg merre néz a kiskacsa.


2. Sárga matekkönyv: 28-29.o. feladatai
   

3. Digitális feladat





Testnevelés

Szép napot kívánok!

2021.03.24. SZERDA - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 24-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

Tegnap új betűt tanultunk, így ma azt gyakoroljuk. Játékház olvasókönyv 51.o.

Emlékeztetőül itt hagyom az új betű képét:


És azt is, hogy a kezünkkel hogyan mutatjuk:





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat


          - Mit látsz a képen? Pl. pohár
          - Tapsold el! Pl. po-hár
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. po
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy po! 

Matematika


1. Munkafüzet 70.o./3.
                         71.o./1.

2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.24. SZERDA - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 24-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

Tegnap új betűt tanultunk, így ma azt gyakoroljuk. Játékház olvasókönyv 51.o.

Emlékeztetőül itt hagyom az új betű képét:


És azt is, hogy a kezünkkel hogyan mutatjuk:





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat


          - Mit látsz a képen? Pl. pohár
          - Tapsold el! Pl. po-hár
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. po
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy po! 

Matematika


1. Munkafüzet 56.o./4.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.24. SZERDA - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 24-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 68.o.

Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat



Matematika

Tankönyv: 03.24. bejelölt feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!