2021. március 10., szerda

Hittan

 

Drága gyerekek!

Mai hittanra egy nagyon kedves kis filmet hoztam nektek és a családotoknak!

Nagyon jó közösen eltöltött időt kívánok mindenkinek hozzá!

 Nagy ölelést küld Micinéni!!

https://www.youtube.com/watch?v=vPuRBiBCxyk

2021.03.10. Rajzóra

 A mai rajzórára a következőt szeretném kérni:

Nyuszis üdvözlőkártya készítése:




Szükséges eszközök:

- alaplap

- színes papír/ újságpapír

- vattapamacs/ zsebkendő darabka

- ragasztó

A nyuszi elkészítésének menete:

1. Megkérem a kedves szülőt, hogy rajzoljon elő gyermekének a képen látható nyúl formát egy színes papírra/ újságpapírra.

2. Vágd ki a nyuszit!

3. Ragaszd rá az alaplapra!

4. Ragassz neki farkincát!

Köszönöm a munkát! :)

2021.03.10. SZERDA - 4. és 6. tanuló

 Magyar

A mai nap befejezzük az Egri csillagok olvasását és a jövő héttől új leckébe kezdünk. 

a) Megismerkedünk az ötödik rész rövid tartalmával. Nyisd ki az olvasókönyvedet a 67. oldalon. Ez egy hosszabb rész, a 71. oldalig tart.

b) Nyisd ki a magyarfüzetedet és válaszold meg az alábbi kérdéseket. Címként írdfel középre: Holdfogyatkozás. A kérdéseket nem kell leírnod, csak a kérdés számát.

1. Hogyan néz ki Gergely mikor lefut a bástyáról?
2. Mit tesznek az asszonyok a csatában?
3. Mit tettek a törökök a következő nap?
4. Kit hozott Maklár felől egy asszony?
5. Kiért cserébe adta át a török asszony Bornemissza Jancsikát?

c) Készíts egy szép, színes rajzot a füzetedbe a Holdfogyatkozás c. részhez!

Természetismeret

A mai nap a Ragadozó madarak az erdőben c.tananyaggal fogunk megismerkedni. 

a) Elsőként olvasd el a tk. 30-32. oldalát.

b) Ezután készítünk egy vázlatot a füzetünkbe. Ha nem vonalas a füzeted, kérlek vonalazd meg vonalzóval előtte, hogy szép legyen.

Vázlat:

Ragadozó madarak az erdőben

A ragadozó életmódú állatok más állatokat zsákmányolnak és azokkal táplálkoznak.

Testfelépítésük a zsákmányszerzéshez alkalmazkodott:
    - érzékszerveik fejlettek,
    - színük beleolvad a környezetbe.

Minden ragadozó madárra jellemző:
    - horgas, hegyes tépőcsőr,
    - markolóláb,
    - hosszú hegyes karmok.

A táplálkozási lánc csúcsán a csúcsragadozók állnak. Őket más állat már nem eszi meg.


c) Hoztam néhány képet ezekről a madarakról

héja
Láthatod hegyes,éles csőrét, markolólábát és hegyes karmait. 
Ujjainak kizárólagos állása: hárum ujj előre, egy hátra.

héja fiókák

erdei fülesbagoly
A képen láthatod az erdei fülesbagoly vetélő ujját. Ezt azt jelenti, hogy képes úgy mozgatni az ujjait, hogy két ujja előre nézzen, két ujja pedig hátra.

Az erdei fülesbagyoly fiókái

d) Munkafüzet: 
- 16.o./2.    
- 17.o./5.

Testnevelés



Szép napot kívánok!












2021.03.10. SZERDA - 3. tanuló

Magyar

a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.

b) Nyisd ki a tankönyvedet a 83. oldalon. A Kincskereső kisködmön újabb részletével ismerkedünk. A részlet címe: A kövek megszólalnak. Olvasd el a történet végét (86., 87. és 88. o.)

c) Válaszolj a következő kérdésekre a történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. Folytasd a tegnapi füzetvezetést!


9. Miért nevetik ki Küsmödit a tudós emberek?
10. Mit tanácsol a kis bicebóca, mit kellene tennie Küsmödinek?
11. Mi a kis bicebóca vágya?
12. Miért nem gyújtanak mécsest a barlangban?
13. Mit szeretne kérni a kis bicebóca az angyaloktól?
14. Tavaly karácsonykor mit hagytak az angyalok a kis bicebócának?
15. Mit ajándékozott Gergő a kis bicebócának? (Két dolog)
16. A történet szereplői:
17. A történet helyszíne:


A történet végének értelmezése

"és kibújtam a ködmönből. És abban a percben, ahogy levált rólam, újra megszólaltak a kövek körülöttem. Mintha ég, föld összeszakadt volna, akkorát dördült, s tűzfelhő csapott ki a barlang mélyéből. Csakugyan idetódult a mennyország minden angyala?
Lecsukódott a szemem, és ködmönöstül, égbelátóstul rázuhantam a kis bice-bócára. Se láttam, se hallottam többet."

Mi történt itt valójában?

Gergő ellátogatott a kis bicebóca barlangjába, mert lelkiismeret furdalást érzett a jogtalanul megszerzett égbelátó miatt. A kihallgatott beszélgetés után Gergő úgy döntött nem csak az égbelátót, de a ködmönjét is ott hagyja a kisfiúnak. Azonban hirtelen berobbant a bánya és beomlott a barlang.


d) Másold le a füzetedbe a tankönyv 88. oldalának bekeretezett részét!


Természetismeret

a) Olvasd el a Tájékozódás a természetben c.tananyagrészt a tankönyvedben (85.oldaltól).

b) Válaszold meg az alábbi kérdéseket a füzetedben! Írd fel középre a tananyag címét. A kérdéseket nem kell felírnod, elegendőek a kérdések számát jelölnöd.

1. Mit jelent a tájékozódás?
2. Miknek a segítségével tudjuk meghatározni, hogy a térképen ábrázolt terület a valóságban mekkora? (két dolog)
    -
    -
3. Mi a kilóméter-hálózat?
4. Mik a szintvonalak?
5. Kiknek segítenek a turistajelzések?

Nézegesd meg az alábbi képeket

Itt láthatsz egy turista térképet

A méretarány és a vonalas mérték jelölése a térképen

Néhány turistajelzés a magyarországi túraútvonalakon


c) Itt láthatsz egy közigazgatási térképet, ahol Magyarország megyéi láthatóak. Magyarországot 19 megyére osztjuk. 






Piros betűk: a megyék
Fekete betűk: a megyeszékhelyek


Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.10. SZERDA - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 10-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




3. Írás

A betűírás könyv következő 5 sora.


4. Digitális feladat

m vagy p?


Matematika

1. Zöld matekkönyv: 18-19. oldal kimaradt feladatai

19. oldal 1. feladat: egyenlő vagy nem egyenlő? Segít, ha a mennyiségeket kirakjuk építőkockákkal / legokkal. Térben könnyebb eldönteni, hogy egyenlő-e két mennyiség.

19. oldal 2. feladat: Itt is javaslom, hogy tegyük ki a mennyiségeket építőkockával vagy legoval. Kérdezzük meg merre néz a kiskacsa? (A kiskacsa mindig a többet nézi.) 
Azt tanácsolom, hogy mindig próbáljuk letakarni a felesleges részeket. Csak az a sor látszódjon, amivel éppen dolgozunk.

2. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.10. SZERDA - 10. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 10-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?


2. Tankönyv

Játékház olvasókönyv 44. o. olvasás gyakorlása

Akár több ülésben, minél többször olvasgatva. Inkább többször keveset.


3. Írás

A betűírás könyv következő 5 sora.


4. Digitális feladat

m vagy p?

Matematika

1. Munkafüzet

66.o./1.

2. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.10. SZERDA - 9. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 10-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?


2. Tankönyv

Játékház olvasókönyv 44. o. olvasás gyakorlása

Akár több ülésben, minél többször olvasgatva. Inkább többször keveset.


3. Írás

A betűírás könyv következő 3 sora.


4. Digitális feladat

m vagy p?

Matematika

1. Munkafüzet

Elsősorban az ujjainkon igyekezzünk számolni. Csak akkor vegyük elő a korongokat/ pálcikákat, ha nem megy.

- 53.o./ 3. (Első két oszlop /összeadás/)

2. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.10. SZERDA - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 10-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 65.o.

Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


Matematika

Tankönyv: 14-es szám (a bejelölt oldal)


Testnevelés


Szép napot kívánok!