2021. március 30., kedd

2021.03.30. Énekóra

A mai énekórára a következőket szeretném kérni:

Köszöntés:

Énekeld el a köszöntő dalunkat a saját neveddel.
Tapsold a ritmust a kezeddel! 

Egy kis segítség - 0-30 másodpercig nézd!

https://www.youtube.com/watch?v=Dm5NfnRu9hY&t=29s

30
Szájgyakorlat:

Megkérem a kedves szülőt, hogy hajtogasson gyermekének egy kukacot, a képen látható módon. Ezt próbálja meg elfújni a gyermek!





Feladat:

Közeledik a Húsvét! Énekeld el a Nyuszi ül a fűben című dalt!
https://www.youtube.com/watch?v=3z2q62Kg9SI

Hallgasd meg a következő húsvéti dalt:


Kattints a linkre!
https://musiclab.chromeexperiments.com/Kandinsky/

Rajzolj bármit az egérrel! Ezután kattints a nyílra középen!
Ha a bal oldalon a kis körben váltogatod a színeket, más hangon játssza le a dalodat!
Hallgasd meg milyen zenét alkottál! 
Többfélét és csinálhatsz, kísérletezz! :)

Privát üzenet formájában várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.03.30. KEDD - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 30-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betű megismeréséhez hoztam nektek egy videót. Kérlek nézzétek meg!



A videó felépítése:

    1. Betűolvasási gyakorlat (0:00-1:20)

    2. Szótagolvasási gyakorlat (1:20-2:35)

    3. Válaszolj a kérdésekre! (2:35-3:20)

    4. Szóolvasási gyakorlat (3:20-6:15)

    5. Mondatolvasási gyakorlat (6:15-7:05)

    6. Olvass és rajzolj! (7:05-7:55)

    7. Betűmese (7:55-9:52)

    8. A 'z' hang helyes képzése és a betű képe (9:52-10:32)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot. Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    9. Betűolvasási gyakorlat (10:32-11:05)

    10. Szótagolvasási gyakorlat (11:05-12:00)

    11. Hallod a szóban a 'z' hangot? (12:00-13:15)
          - Mit látsz a képen?
          - Tapsold el a szót!
          - Hányat tapsoltál?

    12. Melyik képhez illik az első szótag? (13:15-14:40)
          Állítsuk meg a videót 13:13-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. fazék
          - Tapsold el! Pl. fa-zék
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. fa
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy fa! Melyik az? Mutasd meg!

    13. Olvasási gyakorlat (14:40-15:51)


Mutatom ismétlésként az új betűnk hívóképét és képét:


Megmutatom, hogy hogyan mutatjuk a kezünkkel a 'z' betűt. Képzeld el, hogy a kezed a méhecske és ide-oda repked:




3. Írás

Játékház betűírás következő 4 sora.


4. Digitális feladat



Matematika


1. Munkafüzet 73.o./2.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.30. KEDD - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 30-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betű megismeréséhez hoztam nektek egy videót. Kérlek nézzétek meg!



A videó felépítése:

    1. Betűolvasási gyakorlat (0:00-1:20)

    2. Szótagolvasási gyakorlat (1:20-2:35)

    3. Válaszolj a kérdésekre! (2:35-3:20)

    4. Szóolvasási gyakorlat (3:20-6:15)

    5. Mondatolvasási gyakorlat (6:15-7:05)

    6. Olvass és rajzolj! (7:05-7:55)

    7. Betűmese (7:55-9:52)

    8. A 'z' hang helyes képzése és a betű képe (9:52-10:32)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot. Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    9. Betűolvasási gyakorlat (10:32-11:05)

    10. Szótagolvasási gyakorlat (11:05-12:00)

    11. Hallod a szóban a 'z' hangot? (12:00-13:15)
          - Mit látsz a képen?
          - Tapsold el a szót!
          - Hányat tapsoltál?

    12. Melyik képhez illik az első szótag? (13:15-14:40)
          Állítsuk meg a videót 13:13-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. fazék
          - Tapsold el! Pl. fa-zék
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. fa
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy fa! Melyik az? Mutasd meg!

    13. Olvasási gyakorlat (14:40-15:51)


Mutatom ismétlésként az új betűnk hívóképét és képét:


Megmutatom, hogy hogyan mutatjuk a kezünkkel a 'z' betűt. Képzeld el, hogy a kezed a méhecske és ide-oda repked:





3. Írás

Játékház betűírás következő 4 sora.


4. Digitális feladat



Matematika


1. Munkafüzet 58.o./3. 
                        59.o./2.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!


2021.03.30. KEDD - 6. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 86. oldalon található szöveget. Petfőfi Sándor költői sikereiről és szerelmi életéről olvashatsz.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: 

Petőfi Sándor
Költői sikerek és szerelem

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

1. Melyik évben érték sikerek?
2. Hol lakott ekkor?
3. Mit írt meg itt?
4. Hány nap alatt írta meg?
5. Mi a János vitéz műfaja?
6. Mikor találta meg az igazi nagy szerelmet a költő?
7. Ki lett a felesége?
8. Mikor került sor az esküvőre?

 
Petőfi Sándor és Szendrey Júlia


Földrajz


Tk. 48.o. Anyagok a talpunk alatt

a) Olvasd el a leckét!

b) Másold le a füzetedbe a tk. 51. oldalán lévő összefoglaló részt!

c) Készíts egy színes rajzot a füzetedbe a talajszintekről. Segít a tk. 51. oldalán lévő rajz.

d) Nyisd ki a munkafüzetedet:

    - Mf. 45.o./2.
    - Mf. 46.o./3.

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.30. KEDD - 4. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 86. oldalon található szöveget. Petfőfi Sándor költői sikereiről és szerelmi életéről olvashatsz.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: 

Petőfi Sándor
Költői sikerek és szerelem

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

1. Melyik évben érték sikerek?
2. Hol lakott ekkor?
3. Mit írt meg itt?
4. Hány nap alatt írta meg?
5. Mi a János vitéz műfaja?
6. Mikor találta meg az igazi nagy szerelmet a költő?
7. Ki lett a felesége?
8. Mikor került sor az esküvőre?

 
Petőfi Sándor és Szendrey Júlia


Földrajz


Tk. 72.o. A természeti értékek és gazdaság

a) Olvasd el a leckét!

b) Másold le a füzetedbe a tk. 75. oldalán lévő összefoglaló részt!

c) Nyisd ki a munkafüzetedet A természeti értékek és gazdaság c. résznél. 

    - Mf. 69.o./1. a) 2.
    - Mf. 69.o./3.

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.30. KEDD - 3. tanuló

Magyar


a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.

b) Nyisd ki a tankönyvedet a 94. oldalon és olvasd el Kosztolányi Dezső Az angyal című írását!

d) Válaszolj a következő kérdésekre Az angyal című történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. Ügyelj a füzetvezetésre! Folytasd a tegnap megkezdett oldalt.

5. Mit tett a szülei kérésére?
6. Melyik játékokat vittél el a játékboltba?
7. Hogy érezte magát Jancsi az új ruhadarabjaiban?
8. A történet végén mit jelent a "szegények búsangyala"?

Hon- és népismeret

A tananyag címe: A népi építészet táji jellemzői

Keresd meg a tankönyvedben az ide tartozó részt (03.30. dátummal jelölve) és olvasd el az olvasmányt!
Keresd meg a munkafüzetedben az ide tartozó részt (03.30. dátummal jelölve) és oldd meg a bejelölt feladatokat!

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.30. KEDD - 8. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 30-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Játékház betűírás 27.o. második 5 sora.


4. Digitális feladat




Matematika


1. Zöldmatekkönyv 48-49.o. feladatai

    - 48.o./1. Beszélgessünk! A gyerekek futóversenyen vannak. Ki az első? Ki a második? Ki a harmadik? Mutasd meg!

    - 48.o./2. A kép alapján írjuk le a műveletet!

    - 48.o./3. Hány pötty van a dominó oldalain? Melyik a több? Építsünk tornyot legóból és döntsük el melyiket nézi a kiskacsa!

    - 49.o./1. Húzzuk át, ami nem jó!

    - 49.o./2. Melyik szám következik? Rajzoljuk be a nyilakat.

    - 49.o./3. Segítségképp a baloldali lufikat előreszínezzük ki különböző színekkel. A műveleteket számoljuk ki. A számoláshoz hazsnáljuk az ujjainkat. Ha ez nagyon nehéz, használjuk a korongokat. Ha az ujjainkon számolunk mondhatjuk a mondókánkat is:

        Pl. Kettő meg három. Mutatok kettőt, kinyitok még hármat. Az öt.
        Pl. Ötből négy. Mutatok ötöt, becsukok négyet. Egy maradt.

2. Sárga matekkönyv 34-35.o. kimaradt feladatai


2. Digitális feladat


Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.30. KEDD - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 30-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 

- 71.o. Mivel játszik?

- 72.o. Gyakorold az olvasást! (é)


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat







Matematika

Tankönyv: 03.30. bejelölt feladat




Testnevelés




Szép napot kívánok!

Informatika (2021. 03. 30.Kedd)

 A következő feladatokat csináljátok meg!

1. feladat

Az egérrel kattints a "Kioszt" szóra. Mond meg, mit látsz a képen!

https://wordwall.net/hu/resource/13218247

2. feladat

A sötétített téglalapban láthatsz szóképet a számítógép részeiről! Repülj bele abba a felhőbe, amelyik képet mutatja a téglalap.

https://wordwall.net/play/13219/007/478

3. feladat

A szóképet egyeztesd a szókép kezdőbetűivel!

https://wordwall.net/play/12915/453/457

4. feladat

A számegyenesen tedd a számokat növekvő sorrendbe!

https://wordwall.net/play/12911/636/748

5. feladat

Figyeld meg a képet! Nevezd meg! Melyik betűvel kezdődik a szó?

https://wordwall.net/play/13234/787/632


Jó munkát kívánok!







Köszönöm szépen a kitartó munkátokat, ügyesen dolgoztatok! Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok! Pihenjetek és töltődjetek fel a tavaszi szünetben! 


















Informatika (2021. 03. 30. Kedd)

Következőt szeretném ha megcsinálnád:

  • Az asztalra hozz létre egy mappát. A mappa neve: "Informatika 2021".
  • Húzd az egeret "MÁRCIUS 15" mappára. A jobb egérgombra kattints. Keresd meg a "Kivágás" szót és kattints rá!


















  • Nyisd meg azt a mappát, amit ma létrehoztál! Illeszd be a "MÁRCIUS 15" neveű mappát!

A feladatról fényképet kérek!

Jó munkát kívánok!





Köszönöm szépen a kitartó munkátokat, ügyesen dolgoztatok! Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok! Pihenjetek és töltődjetek fel a tavaszi szünetben!