2021. március 16., kedd

2021.03.16. Énekóra

 A mai énekórára a következőket szeretném kérni:

Köszöntés:

Énekeld el a köszöntő dalunkat a saját neveddel.
Tapsold a ritmust a kezeddel! 

Egy kis segítség - 0-30 másodpercig nézd!

https://www.youtube.com/watch?v=Dm5NfnRu9hY&t=29s

30
Szájgyakorlat:

Ma egy picit fújni fogunk. Megkérem a kedves szülőt, hogyha van otthon buborékfújó, fújjanak buborékot a gyermekkel. Ha nincs otthon, egy kis tipp hogyan lehet házilag elkészíteni: https://anyanet.hu/hazi-buborekfujo/


Feladat és éneklés: 

Tavasszal a medvék felébrednek téli álmukból. Hallgasd meg a dalt. Utánozd a mackó mozgását!

Hallgasd meg a dalokat! Ha ismered el is énekelheted! Mi a közös bennük?






Köszönöm a munkát! :)

2021.03.16. KEDD - 4. és 6. tanuló

Magyar

A mai napon egy rövid kitérőt teszünk a kuruc költészet területén.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 74. oldal szövegét (Csínom Palkót már nem kell).

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: A kuruc költészet

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell leírnod, elég csak a számukat.

    1. Melyik századokban alakult ki a kuruc költészet?
    2. Milyen történelmi eseményekhez köthető a kuruc költészet kialakulása?
    3. Mik születtek a nép ajkán?
    4. Mit fejeztek ki a kurucok ezekben a költeményekben?
    5. Mit jelent a kuruc szó?
    6. Kik a kurucok?
    7. Később kik nevezték magukat kurucoknak?
    8. Ismerjük a művek szerzőjét?
    9. Népköltészet vagy műköltészet a kuruc költészet? (Ha ismerjük a szerzőjét: műköltészet, ha nem ismerjük a szerzőjét: népköltészet.)

e) Nézd meg az iskola másrcius 15-i, ünnepi műsorát!

Testnevelés



Földrajz

Tk. 40.o. Utazás a Föld középpontja felé

a) Olvasd el a leckét!

b) Másold le a füzetedbe a tk. 43. oldalán lévő összefoglaló részt!

c) Nyisd ki a munkafüzetedet az Utazás a Föld középpontja felé c. résznél. Válassz ki két, neked tetsző feladatot és oldd meg őket!

d) a Föld belső rétegei

Szép napot kívánok!

2021.03.16. KEDD - 3. tanuló

Magyar

a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.

b) Nyisd ki a tankönyvedet a 89. oldalon. A Kincskereső kisködmön újabb részletével ismerkedünk. A részlet címe: Mindennapi kenyerünk. Olvasd el a történetet!

c) Válaszolj a következő kérdésekre a történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. 
Ügyelj a füzetvezetésre! Középre írd fel a címet, ahogy mutatom:


Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Mindennapi kenyerünk

1. Sorold fel a szereplőket! 
2. Miért nem volt termése a cseresznyefának? 
3. Mit kiáltott Dobákné az ablakból,és mit kapott tőle?
4. Mi az a papsajt?
5. Mit jelent az a szó hogy "napszámban dolgozik"?
6. Elfogadta az édesanyja az ajándékot?


d) Másold le a füzetedbe a tankönyv 89. oldalának első 8 sorát! Igyekezz minél szebben írni. Ha a sor végére érsz egy szó írása közben, akkor válaszd el a szót!

e) Nézd meg az intézményünk március 15-i, ünnepi műsorát!

Hon- és népismeret

A tananyag címe: Hajlékok

Keresd meg a tankönyvedben az ide tartozó részt (03.16. dátummal jelölve) és olvasd el az olvasmányt!
Keresd meg a munkafüzetedben az ide tartozó részt (03.16. dátummal jelölve) és oldd meg a bejelölt feladatokat!
   

Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.16. KEDD - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 16-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




3. Írás

Betűírás könyv 24.o. első 4 sor.
    - 2 sor hármas kapu
    - 2 sor hullám


4. Digitális feladat


Melyik irányba úszik a hal?


Matematika


1. Zöld matekkönyv: 30-31.o. kimaradt feladatai

31.o. 1. feladat:

    - Több, kevesebb vagy egyenlő? Rakjuk ki a mennyiségeket egymásra épített legoval/ építőkockával és nézzük meg merre néz a kiskacsa.

2. Sárga matekkönyv: 9.o. egyenlőségjelek írása


3. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.16. KEDD - 10. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 16-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?





2. Új betű tanulása

A mai napon egy új betűvel fogunk megismerkedni. Ehhez az alábbi videót hoztam neked:


A videó felépítése:
    
    1. Légzőgyakorlat (0:00-1:10)

    2. Olvasási gyakorlat (1:10-1:50)

    3. Mi hol van? (1:50-2:40)

    4. Melyik hangot hallod a szóban? a vagy á? (2:40-4:35)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 2:40-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hangot hallod benne? (a vagy á)

    5. Olvasási gyakorlat (4:35-6:02)

    6. Betűmese (6:02-7:42) 
        Hallgasd meg az új betűnkhöz tartozó mesét! Minek a betűjét tanuljuk?

    7. Az 'f'' hang helyes képzése és a betű képe (7:42-8:20)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot.Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    8. Olvasási gyakorlat (8:20-8:55)

    9. Szótagolvasási gyakorlat (8:55-11:40)

    10. Milyen hanggal kezdődik? f, m, k (11:40-13:30)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 8:55-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hanggal kezdődik a szó? (f, m, k)

    11. Melyik képhez illik az első szótag? (13:30-14:35)
          Állítsuk meg a videót 13:30-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. mókus
          - Tapsold el! Pl. mó-kus
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. mó
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy mó! Melyik az? Mutasd meg!

    12. Szótagolvasási gyakorlat (14:35-16:12)
          Ha a videó túl gyors, állítsuk meg egy-egy szótagnál.

    13. Merre gurul az alma? (16:12-17:38)

Tehát, itt láthatod a betű hívóképét (fa) és azt, hogy hogy néz ki a 'f' betű.


Megmutatom neked, hogy hogyan mutatjuk a 'f' betűt. Próbáld meg te is leutánozni. Mutatom a fa eldőlő ágait, miközben fújja őket a szél.




3. Digitális feladat

Milyen betűvel kezdődik?


4. Írás

A betűírás könyv következő 3 sora.

Matematika


Testnevelés




Szép napot kívánok!

2021.03.16. KEDD - 9. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 16-a, kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?





2. Új betű tanulása

A mai napon egy új betűvel fogunk megismerkedni. Ehhez az alábbi videót hoztam neked:


A videó felépítése:
    
    1. Légzőgyakorlat (0:00-1:10)

    2. Olvasási gyakorlat (1:10-1:50)

    3. Mi hol van? (1:50-2:40)

    4. Melyik hangot hallod a szóban? a vagy á? (2:40-4:35)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 2:40-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hangot hallod benne? (a vagy á)

    5. Olvasási gyakorlat (4:35-6:02)

    6. Betűmese (6:02-7:42) 
        Hallgasd meg az új betűnkhöz tartozó mesét! Minek a betűjét tanuljuk?

    7. Az 'f'' hang helyes képzése és a betű képe (7:42-8:20)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot.Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    8. Olvasási gyakorlat (8:20-8:55)

    9. Szótagolvasási gyakorlat (8:55-11:40)

    10. Milyen hanggal kezdődik? f, m, k (11:40-13:30)
        Nem kell hozzá lapot elővenni és rajzolni. Elegendő megállítani a videót 8:55-nél és megbeszélni:
        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el! Hányat tapsoltál?
        - Melyik hanggal kezdődik a szó? (f, m, k)

    11. Melyik képhez illik az első szótag? (13:30-14:35)
          Állítsuk meg a videót 13:30-nál és beszéljük meg szóban:
          - Olvassuk el a szótagokat!
          - Mit látsz a képen? Pl. mókus
          - Tapsold el! Pl. mó-kus
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. mó
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy mó! Melyik az? Mutasd meg!

    12. Szótagolvasási gyakorlat (14:35-16:12)
          Ha a videó túl gyors, állítsuk meg egy-egy szótagnál.

    13. Merre gurul az alma? (16:12-17:38)

Tehát, itt láthatod a betű hívóképét (fa) és azt, hogy hogy néz ki a 'f' betű.


Megmutatom neked, hogy hogyan mutatjuk a 'f' betűt. Próbáld meg te is leutánozni. Mutatom a fa eldőlő ágait, miközben fújja őket a szél.




3. Digitális feladat

Milyen betűvel kezdődik?


4. Írás

A betűírás könyv következő 3 sora.

Matematika


Testnevelés




Szép napot kívánok!

2021.03.16. KEDD - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 16-a, hétfő van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 66.o.

Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


Matematika

Tankönyv: 03.16. bejelölt feladat




Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021. 03. 16. Informatika

 A következőt szeretném kérni a szövegszerkeztő programhoz:

1. Nyisd meg a WORDOT!

2. Nyiss egy üres dokumentumot!

3. Most képet fogunk beszúrni:

- A bal felő sarokban keresd meg a "BESZÚRÁS"-t!

4. Menj rá a képekre!

-Keresd meg az asztalon: "MÁRCIUS 15" mappát!

- Jelöld ki a képet és szúrd be!


5. Mentsd el a WORD-ot a "MÁRCIUS 15" nevű mappába! 
A word feladattal készen vagyunk. Remélem ügyesen  megcsináltada  feladatot.

A következő feladatot csináld meg:

1. A tavasszal kapcsolatosan vannak állítások. Olvasd el a mondatot és jelöld meg, hogy az állítás igaz-e vagy hamis!


2. Szókereső


A feladatokról fényképet vagy videót kérek!

Jó munkát kívánok! :)


2021. 03. 16. Informatika

A következő feladatokat végezzék el:

1. Kérem a szülőt, segítsgen a szavak olvasásában a gyermekének. Kösd össze a szavakat a megfelelő képekkel!

https://wordwall.net/play/12094/414/781

2. Pörgesd meg a kereket! A megjelölt képet nevezd meg! Tapsold el hány szótagból áll!

https://wordwall.net/hu/resource/12183215

3. Figyeld meg a képet! Melyik póni lehet a gondolkodó fej helyén? Válaszd ki!

https://wordwall.net/play/12586/783/146

4. Kérem a szülőt, segítsgen a szavak olvasásában a gyermekének. A szót tapsold el! A szó milyen hanggal kezdődik?  A szót kösd a megfelelő betűhőz!

https://wordwall.net/play/9874/933/444

5. Tedd ki a puzzle-t!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2f2283c46eb0

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d917df27784


A feladatokról videót vagy fényképet kérek!

Jó munkát kívánok! :)