2021. március 29., hétfő

2021.03.29. Rajzóra

A mai órára a következőt szeretném kérni:

Festés tenyérrel:





Szükséges eszközök:

- alaplap

- festék

- ecset

Az elkészítés menete:

1. Fesd be az egyik tenyeredet!

2. Nyomd a tenyered a papírra!

3. Egészítsd ki az alkotást úgy, hogy tyúkanyó/ kakas legyen a tenyérből!

Privát üzenetben várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.03.29. HÉTFŐ - 6. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat
    - írj 5 mondatot a hétvégédről! 
        Mit csináltál? Mit ettél? Kivel találkoztál? Mit játszottál? Segítetteél anyának? Segítettél apának?

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 85. oldalon Petőfi Sándor ifjúkori költészetéről szólórészt.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: 

Petőfi Sándor
Az ifú költő

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

1. Kikkel járta az országot iskolásévei után?
2. Hol szerepelt három hónapig a társulat?
3. Petőfi sikeres színész voltvagy sem?
4. Kecskemét után melyik városba került?
5. Mennyi időt töltött Debrecenben a költő?
6. Kihez indult Petőfi támogatásért?
7. Mit tette Vörösmarty Mihály Petfő verseit olvasva?
8. Hol jutott álláshoz Petőfi az ajánlásnak köszönhetően?


Matematika


Tk. 22.o./3. a) Írd fel a füzetedbe növekvő sorrendben a hegyek magasságát!

Tk. 22.o./ 3. b) Nevezd el a hegyeket betűjelekkel. A betűjeleket jelöld a számegyenesen.

Tk. 22.o./ Sárga keretes rész: Olvasd el!

Mf. 20.o./3.

Történelem


Nézd meg ezt a videót! Ismétlésként szó van Szent Lászlóról, új anyagkéntpedig Könyves Kálmánról.




a) Nyisd ki a tankönyvedet a 72. oldalon. Olvasd el tananyagot: Könyves Kálmán

b) Nyisd ki a füzetedet és válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell leírnod, elég csak a kérdések számát. 
(Ezt a feladatlapot megtalálhatod a lefűzős mappádban, a töri feladatlapok között. Ha benne van, azon is kitöltheted, nem kell a füzetedbe írni.)

1. Mikor uralkodott?

2. Milyen rokona volt Szent Lászlónak?

3. Miért kapta a „Könyves” jelzőt?

4. Mi történt az uralkodása alatt?
-

5. Törvényei enyhébbek vagy szigorúbbak voltak, mint Szent László törvényei?

6. Mit szüntetett meg?


Osztályfőnöki óra

Nézd meg az alábbi kis videót és gondolkodj el rajta!



A videó bárányokról szólt, de mi emberek sem vagyunk egyformák. Tulajdonképpen nem létezik két egyforma ember. De mindenki vágyik arra, hogy elfogadják és szeressék. Attól, hogy valaki más, nem olyan, mint a többség még nem biztos, hogy rossz. Sőt éppen ellenkezőleg, lehet különleges is. 

Én azt gondolom, hogy természetes, hogy nem kedvelünk mindenkit vagy úgy érezzük valaki nem szimpatikus nekünk. Jogunk van ilyet érezni, azonban valakit kiközösíteni, csúfolni, bántani azért, mert más nem szép dolog. Gondoljuk bele magunkat az illető helyébe. Igyekezzünk mindig kedvesen fordulni a társainkhoz! 😊

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 4. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat
    - írj 5 mondatot a hétvégédről! 
        Mit csináltál? Mit ettél? Kivel találkoztál? Mit játszottál? Segítetteél anyának? Segítettél apának?

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 85. oldalon Petőfi Sándor ifjúkori költészetéről szólórészt.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: 

Petőfi Sándor
Az ifú költő

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

1. Kikkel járta az országot iskolásévei után?
2. Hol szerepelt három hónapig a társulat?
3. Petőfi sikeres színész voltvagy sem?
4. Kecskemét után melyik városba került?
5. Mennyi időt töltött Debrecenben a költő?
6. Kihez indult Petőfi támogatásért?
7. Mit tette Vörösmarty Mihály Petfő verseit olvasva?
8. Hol jutott álláshoz Petőfi az ajánlásnak köszönhetően?


Matematika


Tk. 22.o./3. a) Írd fel a füzetedbe növekvő sorrendben a hegyek magasságát!

Tk. 22.o./ 3. b) Nevezd el a hegyeket betűjelekkel. A betűjeleket jelöld a számegyenesen.

Tk. 22.o./ Sárga keretes rész: Olvasd el!

Mf. 20.o./3.

Történelem


a) Nyisd ki a tankönyvedet a 86. oldalon. Olvasd el tananyagot: A középkor érett és hanyatló korszaka

b) Nyisd ki a füzetedet és válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell leírnod, elég csaka kérdések számát.

1.Mikor terjedtek el a lovagvárak?
2.Jellemezd a lovagvárakat! 
3.Milyen események kerültek megrendezésre?
4.Hol alakultak ki a városok,és a céhek?
5.Sorold fel a reneszánsz jellemzőit!
6.Európából merre indultak el a kereskedők?
7.Milyen termékeket jutattak el Európába?
8.Ki volt Kolombusz Kristóf?
9.Melyik évszám fűződik a nevéhez?


Osztályfőnöki óra

Nézd meg az alábbi kis videót és gondolkodj el rajta!



A videó bárányokról szólt, de mi emberek sem vagyunk egyformák. Tulajdonképpen nem létezik két egyforma ember. De mindenki vágyik arra, hogy elfogadják és szeressék. Attól, hogy valaki más, nem olyan, mint a többség még nem biztos, hogy rossz. Sőt éppen ellenkezőleg, lehet különleges is. 

Én azt gondolom, hogy természetes, hogy nem kedvelünk mindenkit vagy úgy érezzük valaki nem szimpatikus nekünk. Jogunk van ilyet érezni, azonban valakit kiközösíteni, csúfolni, bántani azért, mert más nem szép dolog. Gondoljuk bele magunkat az illető helyébe. Igyekezzünk mindig kedvesen fordulni a társainkhoz! 😊

Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 3. tanuló

Magyar


a) Nyisd ki a magyarfüzetedet. 

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.
- Írj 5 mondatot a hétvégédről! 
    Mit csináltál? Mit ettél? Kivel találkoztál? Mit játszottál? Segítetteél anyának?

b) Nyisd ki a tankönyvedet a 93. oldalon. Másold le a füzetedbe a bekeretezett részt, ami a leírásról szól.

c) Nyisd ki a tankönyvedet a 94. oldalon és olvasd el Kosztolányi Dezső Az angyal című írását!

d) Válaszolj a következő kérdésekre Az angyal című történet alapján! A kérdéseket nem kell felírnod a füzetedbe, elég csak a kérdés számát. Ügyelj a füzetvezetésre! 

1.Sorold fel a történet szereplőit! Húzd is alá a szövegben a szereplőket! Elég egyszer aláhúznod minden nevet.
2.Honnan érkezett az angyal?
3.Milyenek voltak a régi ünnepek?
4.Mire kérték Jánoskát a szülei?

Matematika


Tk. 37.o./7 a)

Tk. 37.o./9 a) b) Dolgozz a füzetedben!


Digitális feladat:



Történelem


Az ókori India

1. Olvasd el a tk 24. oldalán lévő olvasmányt.

2. Keresd meg a lefűzős mappádban az olvasmányhoz tartozó feladatlapot és válaszold meg az összes kérdést!


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 8. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 29-e, hétfő van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Játékház betűírás 27.o. első 4 sora.


4. Digitális feladat




Matematika


1. Zöldmatekkönyv 46-47.o. feladatai

    - 46.o. Melyik művelet illik a képhez? Színezzük ki!

    - 47.o./1. Színezzünk és írjuk fel a műveletet a kép alapján!

    - 47.o./2. Rajzoljunk gyöngyöket a művelet alapján!


2. Digitális feladat

bontás A számoláshoz használjuk az ujjunkat!



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 29-e, hétfő van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

- 53.o. Gyakorold az olvasást!

- 54.o. Válaszolj a kérdésekre! Hol a lapát? Hol a szandál?



3. Írás

Játékház betűírás következő 4 sora.


4. Digitális feladat


          - Mit látsz a képen? Pl. terítő
          - Tapsold el! Pl. te-rí-tő
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. te
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy te! 


Matematika


1. Munkafüzet 73.o./1. 
                       

2. Digitális feladat




Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 29-e, hétfő van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

- 53.o. Gyakorold az olvasást!

- 54.o. Válaszolj a kérdésekre! Hol a lapát? Hol a szandál?



3. Írás

Játékház betűírás következő 4 sora.


4. Digitális feladat


          - Mit látsz a képen? Pl. terítő
          - Tapsold el! Pl. te-rí-tő
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. te
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy te! 


Matematika


1. Munkafüzet 58.o./1. Minden képről két összeadást írj.
                        58.o./2.


2. Digitális feladat




Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.29. HÉTFŐ - 2. tanuló

 

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 29-e, hétfő van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 

- 69.o. Mivel játszik?

- 70.o. Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat





Matematika

Tankönyv: 03.29. bejelölt feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!