2021. március 25., csütörtök

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 4. és 6. tanuló

Nyelvtan

a) Nyisd ki a nyelvtan füzetedet.

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.


b) Ismétlésként itt hagyom a múlt heti vázlatunkat. Olvasd át!

A főnév

A főnév olyan szófaj, amellyel élőlényeket (pl. virág, fa, egér), élettelen dolgokat (pl. asztal, doboz) vagy gondolati dolgokat (pl. szeretet, harag) nevezünk meg. 
Kérdései: Ki? Mi? Kik? Mik?

Két csoportja van a főneveknek:

    1. köznév: élőlények, élettelen dolgok közös neve (pl. fiú, lány, néni, bácsi, telefon)
    2. tulajdonnév: élőlények, élettelen dolgok konkrét, saját megkülönböztető neve (pl. Zsófi, Laci, Zsuzsi néni, Gábor bácsi, Samsung)

c) A mai órán a tulajdonnevek fajtáival és helyesírásukkal foglalkozunk. Készítünk hozzá egy vázlatot ír. Ezt másold le a füzetedbe.


A tulajdonnevek fajtái és helyesírásuk


1. személynév: nagy kezdőbetűvel írjuk. 
    Pl. Anita, Bence, József
2. állatnév: nagy kezdőbetűvel írjuk. 
    Pl. Bodri, Fifi, Cirmos
3. intézménynév: minden tagja nagy kezdőbetű, kivéve: és, a, az. 
    Pl. Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
4. márkanév: minden tagja nagy kezdőbetű.
    Pl. Samsung, Coca Cola
5. címnév: 
    - folyóiratok, ismétlődő, időről-időre újra megjelenő kiadványok címe: minden tagja nagy betű, kivéve: és. Pontot nem teszünk a címek végére!
      Pl. Élet és Irodalom, Csongrád Megyei Hírlap
    - egy-egy műnek az egyszeri, saját címe: csak az első betű a nagybetű.
      Pl. Egri csillagok, A szegény ember kertje
6. földrajzi nevek:
    - egybeírjuk: 
            *országnév (Pl. Magyarország), 
            *városnév (Pl. Hódmezővásárhely), 
            *falunév (Pl. Újszentiván), 
            *országrész / városrész (Pl. Alföld, Kossuthváros)
    - különírjuk: 
            *hivatalos államnév (Pl. Magyar Köztársaság), 
            *tér / út / utca (Pl. Kossuth tér, Szék utca), 
            *megyék (Csongrád megye)
    - kötőjellel írjuk: 
            * ha világtájat kötünk a földrajzi névhez (Pl. Észak-Magyarország)
            * tavak, patakok (Pl. Fertő-tő, Csele-patak)


                                                                                ***

Ezek az általános szabályok, melyek többnyire igazak, de olykor akadnak kivételek. De ismeritek a mondást: A kivétel erősíti a szabályt! 😊

c) Digitális feladatok




d) Hogyan írjuk helyesen? Bogozd ki mire gondoltam és írd le helyesen a füzetedbe! Elég csak a helyes alakokat vesszővel elválasztva.

    - kunutca:
    - morzsi:
    - kissbenedek:
    - rákócziváros:
    - déldunántúl:
    - pestmegye:

Természetismeret


A mai napon ismét az erdő életközösségével foglalkozunk.

a) Nyisd ki a füzetedet és válaszold meg az alábbi kérdéseket!

    1. Kiknek a természetes otthona az erdő?
    2. Sorold fel a sajátos környezeti feltételeket!
    3. Mik alkotnak életközösséget?
    4. Hogy hívjuk a növényeket?
    5. Kik állnak a táplálkozási kapcsolatok legvégén?

b) Alkoss tetszőleges táplálkozási láncot (segítenek a korábbi wordwall-os, illetve okos dobozos feladatok)! Kérem, hogy készíts hozzá illusztrációt, tehát rajzold is le sorrendben az állatokat a füzetedbe! Szép, színes rajzok készüljenek.

Matematika


Tk. 21.o./1., 2. 


Mf. 20.o./1.




Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 3. tanuló

Nyelvtan

a) Nyisd ki a nyelvtan füzetedet.

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.


b) Ismétlésként itt hagyom a múlt heti vázlatunkat. Olvasd át!

A főnév

A főnév olyan szófaj, amellyel élőlényeket (pl. virág, fa, egér), élettelen dolgokat (pl. asztal, doboz) vagy gondolati dolgokat (pl. szeretet, harag) nevezünk meg. 
Kérdései: Ki? Mi? Kik? Mik?

Két csoportja van a főneveknek:

    1. köznév: élőlények, élettelen dolgok közös neve (pl. fiú, lány, néni, bácsi, telefon)
    2. tulajdonnév: élőlények, élettelen dolgok konkrét, saját megkülönböztető neve (pl. Zsófi, Laci, Zsuzsi néni, Gábor bácsi, Samsung)

c) A mai órán a tulajdonnevek fajtáival és helyesírásukkal foglalkozunk. Készítünk hozzá egy vázlatot ír. Ezt másold le a füzetedbe.


A tulajdonnevek fajtái és helyesírásuk


1. személynév: nagy kezdőbetűvel írjuk. 
    Pl. Anita, Bence, József
2. állatnév: nagy kezdőbetűvel írjuk. 
    Pl. Bodri, Fifi, Cirmos
3. intézménynév: minden tagja nagy kezdőbetű, kivéve: és, a, az. 
    Pl. Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
4. márkanév: minden tagja nagy kezdőbetű.
    Pl. Samsung, Coca Cola
5. címnév: 
    - folyóiratok, ismétlődő, időről-időre újra megjelenő kiadványok címe: minden tagja nagy betű, kivéve: és. Pontot nem teszünk a címek végére!
      Pl. Élet és Irodalom, Csongrád Megyei Hírlap
    - egy-egy műnek az egyszeri, saját címe: csak az első betű a nagybetű.
      Pl. Egri csillagok, A szegény ember kertje
6. földrajzi nevek:
    - egybeírjuk: 
            *országnév (Pl. Magyarország), 
            *városnév (Pl. Hódmezővásárhely), 
            *falunév (Pl. Újszentiván), 
            *országrész / városrész (Pl. Alföld, Kossuthváros)
    - különírjuk: 
            *hivatalos államnév (Pl. Magyar Köztársaság), 
            *tér / út / utca (Pl. Kossuth tér, Szék utca), 
            *megyék (Csongrád megye)
    - kötőjellel írjuk: 
            * ha világtájat kötünk a földrajzi névhez (Pl. Észak-Magyarország)
            * tavak, patakok (Pl. Fertő-tő, Csele-patak)


                                                                                ***

Ezek az általános szabályok, melyek többnyire igazak, de olykor akadnak kivételek. De ismeritek a mondást: A kivétel erősíti a szabályt! 😊

c) Digitális feladatok




d) Hogyan írjuk helyesen? Bogozd ki mire gondoltam és írd le helyesen a füzetedbe! Elég csak a helyes alakokat vesszővel elválasztva.

    - kunutca:
    - morzsi:
    - kissbenedek:
    - rákócziváros:
    - déldunántúl:
    - pestmegye:

Természetismeret


Tegnap a napsugárzásról és a hőmérsékletről kezdtünk tanulni. A mai napon ezt fogjuk folytatni.

a) Nyisd ki a tankönyvedet a 98. oldalon és olvasd el a tananyagot.

b) Készítsünk vázlatot! Nyisd ki a füzetedet! Folytasd a tegnapi füzetvezetést.

Vázlat

A hőmérsékletet hőmérővel mérjük. A leolvasott adatokból számíthatunk:
    - napi középhőmérsékletet,
    - havi középhőmérsékletet,
    - évi középhőmérsékletet,
    - napi hőingást.


 ***
VÁZLAT VÉGE


c) Nézzünk egy példát:

napi középhőmérséklet számítása

Reggel: 2°C
Délben: 9°C
Este: 1°C

Úgy számítom ki a napi középhőmérsékletet, hogy ezeket az értékeket összeadom és elosztom az eredmény hárommal, mert három tagot adtam össze.

(2°C + 19°C + 1°C) : 3 = 
= 12°C : 3 = 4°C

napi hőingás számítása

Legalacsonyabb mért hőmérséklet: 2°C
Legmagasabb mért hőmérséklet: 12°C

Úgy számítom ki a napi hőingást, hogy a legmagasabb mért hőmérsékletből kivonom a legalacsonyabb mért hőmérsékletet.

12°C - 2°C = 10°C

c) Számolj te is! A feladatokat a füzetedben oldd meg és ne csak egy végeredményt írj. Szépen vezesd le hogyan számoltál.

1. Számítsd ki a napi középhőmérsékletet!

Reggel: 6°C
Délben: 18°C
Este: 6°C

2. Számítsd ki a napi hőingást!

Legalacsonyabb mért hőmérséklet: 4°C
Legmagasabb mért hőmérséklet: 18°C

Matematika


Tk. 35.o./ 3 a) b) c) d)



Segédlet a kerekítéshez:




Láthatod, hogy:

LEFELE kerekítünk, ha a szám 0, 1, 2, 3, 4

FELFELE kerekítünk, ha a szám 5, 6, 7, 8, 9

Testnevelés



Szép napot kívánok!

Gyógytestnevelés 03.25.

 Szia!

Egy rövid tornát hoztam ma neked! Végezd el a gyakorlatokat a videó segítségével.

Jó mozgást!

Ági néni



2021.03.25. Énekóra

A mai énekórára a következőket szeretném kérni:

Köszöntés:

Énekeld el a köszöntő dalunkat a saját neveddel.
Tapsold a ritmust a kezeddel! 

Egy kis segítség - 0-30 másodpercig nézd!

https://www.youtube.com/watch?v=Dm5NfnRu9hY&t=29s

30
Szájgyakorlat:

Pörgess a szerencsekerékkel! Mondd ki a betűket! https://wordwall.net/hu/resource/12361623/ajakgyakorlat


Feladat:

Pörgess a szerencsekerékkel! Énekeld el az adott dalt! Pörgess többször!
https://wordwall.net/hu/resource/11683460/eddig-tanult-dalok

Kattints a linkre!
https://musiclab.chromeexperiments.com/Spectrogram/
Kattints a bal szélső ikonra! (mikrofon)
Ha engedélyezed a mikrofon használatát és énekelsz, mondasz valamit, vagy bármilyen hangot adsz ki, a spectogram kirajzolja azt!
Többféle hangot is adhatsz, kísérletezz! :)

Privát üzenet formájában várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 8. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 25-e, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Betűírás könyv 26.o. második 4 sor.


3. Digitális feladat




Matematika


1. Zöld matekkönyv: 42-43.o. feladatai


2. Sárga matekkönyv: 30-31.o. kimaradt feladatai
   

3. Digitális feladat




Testnevelés

Szép napot kívánok!

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 25-e, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

Tegnap új betűt tanultunk, így ma azt gyakoroljuk. Játékház olvasókönyv 52.o.

Emlékeztetőül itt hagyom az új betű képét:


És azt is, hogy a kezünkkel hogyan mutatjuk:





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat



Matematika


1. Munkafüzet 71.o./2.

2. Digitális feladat


Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 25-e, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Tankönyv

Tegnap új betűt tanultunk, így ma azt gyakoroljuk. Játékház olvasókönyv 51.o.

Emlékeztetőül itt hagyom az új betű képét:


És azt is, hogy a kezünkkel hogyan mutatjuk:





3. Írás

Játékház betűírás következő 3 sora.


4. Digitális feladat


          - Mit látsz a képen? Pl. pohár
          - Tapsold el! Pl. po-hár
          - Mit mondtál az első tapsolásra? Pl. po
          - Keressük meg a szótagok között azt, hogy po! 

Matematika


1. Munkafüzet 56.o./4.


2. Digitális feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!

2021.03.25. CSÜTÖRTÖK - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. március 25-e, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 

- 69.o. Mivel játszik?

- 70.o. Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat



Matematika

Tankönyv: 03.25. bejelölt feladat



Testnevelés



Szép napot kívánok!