2021. április 8., csütörtök

Gyógytestnevelés 04.08.

 

 Szia !

Egy könnyed reggeli átmozgató tornát hoztam neked! Végezd el a videón szereplő gyakorlatokat, jó mozgást!

Ági néni



2021.04.08. Énekóra

 A mai énekórára a következőket szeretném kérni:

Köszöntés:

Énekeld el a köszöntő dalunkat a saját neveddel.
Tapsold a ritmust a kezeddel! 

Egy kis segítség - 0-30 másodpercig nézd!

https://www.youtube.com/watch?v=Dm5NfnRu9hY&t=29s

30
Szájgyakorlat:

Pörgess a szerencsekerékkel! Utánozd a hangját! Pörgess többször!

Ritmusgyakorlat:

Ossz lapokat! Utánozd a képeken látható mozgásokat, így alkoss ritmust!
https://wordwall.net/hu/resource/1076028/ritmus


Feladat:

A mai órán a ház körüli állatokkal fogunk foglalkozni.

Hallgasd meg a  Nyuszi ül a fűben című dalt! Próbáld meg elénekelni!
Hallgasd meg a  Boci boci tarka című dalt! Próbáld meg elénekelni!

Hallgasd meg a  Pál Kata Péter című dalt! Próbáld meg elénekelni!
https://www.youtube.com/watch?v=BYwVM7gg4CQ

Hallgasd meg az Én elmentem a vásárba című dalt! Próbáld meg elénekelni, utánozni az állatok hangját!
https://www.youtube.com/watch?v=rycOxEcw_DA

Privát üzenet formájában várom a visszajelzéseket! :)
Köszönöm a munkát! :)

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 4. és 6. tanuló

Nyelvtan

a) Nyisd ki a nyelvtan füzetedet.

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.


b) A mai órán a melléknevekről tanulunk. Készítsünk vázlatot a füzetedbe!

A melléknév

A melléknév alapszófaj, amellyel tulajdonságot, származást fejezünk ki.

Kérdése: Milyen?

Például: sós, zöld, szép, okos, makói

A mellékneveket tudjuk fokozni. Létezik:
    - alapfok     példásul: okos
    - középfok  például: okosabb
    - felsőfok    például: legokosabb

(Jelöltem neked az egyes fokok jelét. Ezt te is pirossal jelöld a füzetedben.)

c) A füzetedben fogsz dolgozni. Mutatok neked feladatokat és azt kérem, hogy a füzetedben oldd meg őket.

1. Olvasd el a szöveget. Írd fel a füzetedbe, majd sorold fel a mellékneveket a szövegből:
    - alapfok:
    - középfok:
    - felsőfok:

2. Fokozd a mellékneveket! Vonalzó segítségével készítsd el a táblázatot a füzetedbe!

3. Képezz mellékneveket a főnevekből!
    A füzetedbe így írd például: erdő - erdei, sav - savas, Debrecen - debreceni 

Természetismeret


A mai órán visszaugrunk egy kicsit a tankönyvünkben, ugyanis bepótoljuk az egyik elmaradt leckénket. A lecke címe: Virágtalan növények az erdőben

a) Nyisd ki a tankönyvedet a 18. oldalon és olvasd el a leckét! A képeket is nézegesd meg!

b) Válassz a lecke végéről két kérdést (amelyik neked tetszik) és válaszold meg a füzetedben!

c) Oldd meg az alábbi feladatot!

Matematika

Tk. 23.o./4. a) b), 5. a) b) c) d)     A füzetedben dolgozz!

Mf. 21.o./ 1., 2. a) b) c)

Testnevelés




Szép napot kívánok!

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 3. tanuló

Nyelvtan

a) Nyisd ki a nyelvtan füzetedet.

- Írd fel a mai dátumot.
- Írd fel kik a névnaposok.


b) A mai órán a melléknevekről tanulunk. Készítsünk vázlatot a füzetedbe!

A melléknév

A melléknév alapszófaj, amellyel tulajdonságot, származást fejezünk ki.

Kérdése: Milyen?

Például: sós, zöld, szép, okos, makói

A mellékneveket tudjuk fokozni. Létezik:
    - alapfok     példásul: okos
    - középfok  például: okosabb
    - felsőfok    például: legokosabb

(Jelöltem neked az egyes fokok jelét. Ezt te is pirossal jelöld a füzetedben.)

c) A füzetedben fogsz dolgozni. Mutatok neked feladatokat és azt kérem, hogy a füzetedben oldd meg őket.

1. Olvasd el a szöveget. Írd fel a füzetedbe, majd sorold fel a mellékneveket a szövegből:
    - alapfok:
    - középfok:
    - felsőfok:

2. Fokozd a mellékneveket! Vonalzó segítségével készítsd el a táblázatot a füzetedbe!

3. Képezz mellékneveket a főnevekből!
    A füzetedbe így írd például: erdő - erdei, sav - savas, Debrecen - debreceni 

Természetismeret




Matematika


Mf. 31.o./ 1., 2.

Mf. 32.o./ 3. a) b) c) d)
                 4.

Testnevelés




Szép napot kívánok!

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 8. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. április 8-a, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2. Írás

Játékház betűírás 29.o. (egész)


4. Digitális feladat




Matematika


1. Zöldmatekkönyv 53.o. feladatai


2. Sárga matekkönyv 40-41.o. feladatai


2. Digitális feladat



Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 10. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. április 7-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betű megismeréséhez hoztam nektek egy videót. Kérlek nézzétek meg!


A videó felépítése:

    1. Betűolvasási gyakorlat (0:00-1:34)

    2. Szótagolvasási gyakorlat (1:34-2:45)

    3. Merre szállt a katica? /iránygyakorlat/ (2:45-4:30)

    4. Hangkeresés /s és z/ (4:30-6:25)
        A feladathoz nem szükséges papír és ceruza- Állítsuk meg a videót 2:45-nél és szóban beszéljük meg.

        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el!
        - Melyik hangot hallod benne? Mutasd meg!

    5. Szóolvasás (6:25-9:00)

    7. Mondatolvasás (9:00-9:58)
        Ha ez a feladat még túl nehéz, hagyjuk ki nyugodtan.)

    8. Olvass és rajzolj! (9:58-10:32)

    9. Válaszolj a kérdésekre! (10:32-11:20)

    10. Betűmese (11:20-13:22)

    11. Az 'ő' hang helyes képzése és a betű képe (13:22-14:15)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot. Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    12. Betűolvasási gyakorlat (14:15-14:45)

    13. Szótagolvasási gyakorlat (14:45-17:22)

    14. Keressük meg a szavak szótagjait! (17:22-18:40)
          - Mit látsz a képen? Pl. malom
          - Tapsold el! Pl. ma-lom
          - Mit mondtál első tapsolásra? Mutasd meg! Pl. ma
          - Mit mondtál második tapsolásra? Mutasd meg! Pl. lom
          

Ismétlésként:

Mutatom ismétlésként az új betűnk hívóképét és képét:



3. Írás

Játékház betűírás következő 5 sora.


4. Digitális feladat




Matematika


1. Munkafüzet 61.o./1., 2.


2. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 9. tanuló

Magyar


1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. április 7-e, szerda van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Új betű tanulása

Az új betű megismeréséhez hoztam nektek egy videót. Kérlek nézzétek meg!


A videó felépítése:

    1. Betűolvasási gyakorlat (0:00-1:34)

    2. Szótagolvasási gyakorlat (1:34-2:45)

    3. Merre szállt a katica? /iránygyakorlat/ (2:45-4:30)

    4. Hangkeresés /s és z/ (4:30-6:25)
        A feladathoz nem szükséges papír és ceruza- Állítsuk meg a videót 2:45-nél és szóban beszéljük meg.

        - Mit látsz a képen?
        - Tapsold el!
        - Melyik hangot hallod benne? Mutasd meg!

    5. Szóolvasás (6:25-9:00)

    7. Mondatolvasás (9:00-9:58)
        Ha ez a feladat még túl nehéz, hagyjuk ki nyugodtan.)

    8. Olvass és rajzolj! (9:58-10:32)

    9. Válaszolj a kérdésekre! (10:32-11:20)

    10. Betűmese (11:20-13:22)

    11. Az 'ő' hang helyes képzése és a betű képe (13:22-14:15)
        Nézd meg anya/apa száját, ő hogyan ejti ezt a hangot. Ezután utánozd le te is! Nézd meg magad közben a tükörben!

    12. Betűolvasási gyakorlat (14:15-14:45)

    13. Szótagolvasási gyakorlat (14:45-17:22)

    14. Keressük meg a szavak szótagjait! (17:22-18:40)
          - Mit látsz a képen? Pl. malom
          - Tapsold el! Pl. ma-lom
          - Mit mondtál első tapsolásra? Mutasd meg! Pl. ma
          - Mit mondtál második tapsolásra? Mutasd meg! Pl. lom
          

Ismétlésként:

Mutatom ismétlésként az új betűnk hívóképét és képét:



3. Írás

Játékház betűírás következő 5 sora.


4. Digitális feladat




Matematika


1. Munkafüzet 61.o./1., 2.


2. Digitális feladat


Testnevelés


Szép napot kívánok!

2021.04.08. CSÜTÖRTÖK - 2. tanuló

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?

2021


- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?





- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2021. április 8-a, csütörtök van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?




2.Tankönyv 

- 73.o. Mivel játszik?

- 74.o. Gyakorold az olvasást!


3. Írás

Négy sor írása a kiadott lapon.


4. Digitális feladat






Matematika

Tankönyv: 04.08. bejelölt feladat




Testnevelés



Szép napot kívánok!