2020. április 20., hétfő


Magyar nyelv és irodalom

Napirend megbeszélése.
Évszak, hónap, nap, időjárás megbeszélése.

Betűkereső
Keresd meg a s betűket!



Olvasd el a betűt! Színezz!

Írás!

Meixner gyakorlás 
erre kattintsatok :2+2 szavak (k-ig) ,2+2 szavak (p-ig)

Környezetismeret

Mit csinál a kislány? (szemetel)
Jelöld zöld színnel a jó viselkedést.







Mit csinál a fiú? (Eldobja a szemetet.)
Jelöld zöld színnel a jó viselkedést.


Figyelj! Színezz!

Figyeld meg a felső sorban a rajzokat. Keresd meg alól és színezd ki!

Memóriajáték


Olvasás írás

Évszak, hónap, nap, időjárás megbeszélése.
Vágd ki a szavakat és képeket.
Nevezd meg a képeket, ragaszd fel egy papírra. Ragaszd alá a megfelelő szót.


Írd át a kisbetűket.




Környezetismeret

Nézd meg a képeket! Mondd el mit látsz a képen.
Vágd ki a képeket. A vidám és a szomorú Földet is.
Ragaszd fel egy egy papírlapra a Föld képeit. A vidám alá ragaszd az oda tartozó képeket, a szomorú alá is ragaszd oda a megfelelő képeket.







Magyar nyelv és irodalom (tanuló2.)

A megkezdett feladatok folytatása.

Környezetismeret

A megkezdett feladatok folytatása.
Magyar nyelv és irodalom
A megkezdett feladatok folytatása.

Történelem
A megkezdett feladatok folytatása.

Természetismeret
A megkezdett feladatok folytatása.
Magyar nyelv és irodalom

Írd le a mai dátumot a füzetedbe!
Írd le a mai névnapot a füzetedbe!

Írd le 5 mondatban mit csináltál a hétvégén! Szépen írj!

Mai feladat :
Olvasd el a szavakat!
Színezz a szabály szerint:
Ige: zöld
Főnév: kék
Melléknév: szürke





Filmajánló a közelgő Föld napja alkalmából:
A zöld urai

Környezetismeret

Olvasd el a szöveget!








Válaszolj a kérdésekre! Írd le a füzetedbe!

Mi a Föld napja mozgalom idézete?("Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?")
Az esőerdők a Föld erdeinek mekkora részét teszik ki?
A tudósok szerint mennyi idő múlva tűnhetnek el az esőerdők?
Minek következtében változik meg az időjárás?
Az emberiség minek lesz kitéve?
Az emberi egészséget milyen időjárási viszonyok veszélyeztetik?
Melyik állat élőhelye van nagy veszélyben?
A lehetséges megoldások közül írj le kettőt!

Kutakodj, nézz utána! Beszéljétek meg szüleiddel!

Mit jelent az üvegházhatás?
Milyen alternatív energiaforrások vannak?

Föld világnapja
https://wordwall.net/hu/resource/1541223/earth
Kvíz
https://wordwall.net/hu/resource/504722/f%C3%B6ld-napja-fels%C5%91s
Magyar nyelv és irodalom

Írd le a mai dátumot a füzetedbe!
Írd le a mai névnapot a füzetedbe!

Írd le 5 mondatban mit csináltál a hétvégén! Szépen írj!

Mai feladat :
Olvasd el a szavakat!
Színezz a szabály szerint:
Ige: zöld
Főnév: kék
Melléknév: szürke





Filmajánló a közelgő Föld napja alkalmából:
A zöld urai
https://mesekincstar.tv/a-zold-urai-teljes-mese/


Történelem

Az e-mail-ben elküldött ismétlő feladatlap feladatai.


Természetismeret


Olvasd el a szöveget a diákon!









Válaszolj a kérdésekre! Írd le a füzetedbe!

Mi a Föld napja mozgalom idézete?("Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?")
Az esőerdők a Föld erdeinek mekkora részét teszik ki?
A tudósok szerint mennyi idő múlva tűnhetnek el az esőerdők?
Minek következtében változik meg az időjárás?
Az emberiség minek lesz kitéve?
Az emberi egészséget milyen időjárási viszonyok veszélyeztetik?
Az erdőtüzek milyen időjárási viszonyok miatt alakulnak ki?
Melyik állat élőhelye van nagy veszélyben?
A lehetséges megoldások közül írj le kettőt!

Kutakodj, nézz utána! Beszéljétek meg szüleiddel!

Mit jelent az üvegházhatás?
Milyen alternatív energiaforrások vannak?

Tiszta és szennyezett környezet
Csoportosító
Föld világnapja
https://wordwall.net/hu/resource/1541223/earth
Kvíz
https://wordwall.net/hu/resource/504722/f%C3%B6ld-napja-fels%C5%91s

Ének-zene 04. 20.

Ritmusgyakorlat

A zeneórákon gyakoriak voltak a ritmusgyakorlatok. A közelmúltban is volt hasonló feladat: a szülő által tapsolt ritmust kellett visszatapsolni. Sokat gyakoroltuk ezt tapssal, kopogással, dobbantással.


1. Kérném a mellékelt videó megtekintését, és a látottak alapján, annak mintájára csináljunk kéz "bemelegítő gyakorlatokat."





2. Ezúttal nem a szülő által bemutatott ritmust kell eltapsolni, hanem az alábbi szerencsekereket kell megpörgetni, és amit kisorsol, azt tapsoljátok el.

Nem a megszokott jelekkel fogtok találkozni, hanem le lesz írva, hogy: titi (2 nyolcad), tá (1 negyed) illetve szün (negyed szünet). Illetve találkozni fogtok olyannal, hogy tá-á, ami egy fél hangot jelent, illetve szü-ün, ami a félhangnak megfelelő szünet. Ilyenkor egy hosszabbat tapsolunk miközben mondjuk: tá-á. A szünetnél nem tapsolunk, csak mondjuk, hogy szün, vagy szü-ün.

Pörgessétek meg a szerencsekereket 10x, és tapsoljátok el a ritmust!
Tisztelettel kérném a szülők segítséget ebben!

https://wordwall.net/hu/resource/1280690/1-oszt%C3%A1ly-%C3%A9nek-ritmus-tapsol%C3%A1s


Köszönöm a munkátokat!
Várom a videókat, fotókat!