2020. október 19., hétfő

2020. 10. 20. KEDD

Sziasztok!

Küldöm a keddi tanulnivalót! :)

Magyar

1. Első feladatunk a mai dátum, évszak és időjárás megbeszélése.

Tegyük fel a gyerekeknek alábbi kérdéseket. A képek segítenek, mutassuk is meg, amit tudunk:

- Milyen év van?



- Milyen hónap van? (Soroljuk el közösen a hónapokat.)



- Hanyadika van ma?



- Milyen nap van ma? (Soroljuk el közösen a hét napjait.)


Ha mindezeket ügyesen megbeszéltétek, mondjátok el együtt, majd önállóan is az egész mondatot:

Ma 2020. október 20. kedd van.


- Soroljuk fel az évszakokat! Milyen évszakban járunk?


- Nézz ki az ablakon! Mit látsz, milyen az idő?



2. Testrészek megnevezése saját testen:

        Mutasd meg a fejedet!
        Mutasd meg a lábadat!
        Mutasd meg a karodat!
        Mutasd meg a kezedet!
        Mutasd meg melyik kezedben fogod a ceruzát!
        Mutasd meg a hasadat!
        Mutasd meg a nyakadat!
        Mutasd meg a csípődet!
        Mutasd meg a combodat!
        Mutasd meg a térdedet!
        Mutasd meg a lábujjadat!

Ehhez hoztam nektek kettő számítógépes feladatot: 

Pörgess! Nevezd meg a testrészt és mutasd meg a saját testeden!

Olvassuk fel a gyerekeknek a szófelhőt, ők pedig kössék a megfelelő helyre! (A 8-as számú tanuló önállóan olvassa a szavakat.)

3. Folytassuk az íráselemek gyakorlását további 2-3 sor megírásával!

Matematika

1. Számlálás:

    Számoljunk 1-től 20-ig!

    Számoljunk 20-től 1-ig visszafele!

    Számoljuk meg hány ujjunk van!

    Számoljuk meg, hány színesceruza van a tolltartónkba!

    Számoljuk meg, hány grafitceruza van a tolltartónkba!

2. Ujjképek gyakorlása:

    


    - Mutassunk a kezeinken ujjképeket a gyerekeknek. Kérdezzük meg: Mennyit mutatok?

    - Ezután fordítsuk meg a feladatot! Kérjük meg a gyerekeket: (pl.) Mutass 3-at!

3. Nyissuk ki a Matematika tankönyvünket és keressük meg az utolsó megoldott feladatokat. (A tankönyv eleje nincs kitöltve, mert a tankönyvön kívül végeztünk más, hasonló feladatokat.) Ezután oldjuk meg a soron következő feladatot!

Testnevelés

Dobj egy dobókockával és a dobott mennyiség alatti feladatokat végezd el! Ha van kedved játszd tovább a játékot több dobással. :)

Ha nincs otthon dobókockád, használhatod ezt az oldalt helyette.


Ének

Leila néni játékát küldöm nektek :) :

Hallgasd meg a dalokat, majd keresd meg melyik dalnak melyik kép lehet a párja! Énekeld el te is a dalokat!

Jó munkát és szép napot kívánok!







2020. 10. 19. HÉTFŐ

Sziasztok!

Privát üzenetben vasárnap megküldtem a házi feladatokat, de felteszem a blogra is.

Magyar

Küldtem haza néhány oldalnyi vonalas nyomtatványt, amin az íráselemek gyakorlása történik. 

Ennek az oldalnak a tetején a feladat eldönteni, hogy az autó balra vagy jobbra megy. Ehhez a lap tetejére fel szoktam rajzolni egy balra mutató nyilat pirossal és egy jobbra mutató nyilat kékkel, hogy a gyerekek ennek megfelelően színezzenek: ami balra megy legyen piros, ami jobbra megy legyen kék. 

Ezután írjanak meg a gyerekek 2-3 sornyi íráselemet.

8-as számú tanuló feladata: https://wordwall.net/hu/resource/4670357

Matematika

1-es szám írásának gyakorlása a nagy négyzetrácsos nyomtatott lapon. Az 1-es szám írása jól megy, így ebből elegendő 2-3 sor.

- https://wordwall.net/hu/resource/4743787/copy-aut%c3%b3k-%c3%a9s-ir%c3%a1nyok-merre-van-az-eleje-2  (Mondják is el a gyerekek, hogy melyik irányba mennek az autók)

- Több-kevesebb-ugyanannyi gyakorlása: hozzunk létre a gyerekeknek két kupacot (játékokból/ poharakból/ gyümölcsökből/ evőeszközből... ami kéznél van): a gyerekek nevezzék meg melyik kupacban hány db. tárgy van, majd állítsák a kiskacsa csőrét a megfelelő irányba. (Azt szoktuk mondani, hogy a kiskacsa mindig a több valamit választja. Ha pedig ugyanannyi, egyenlő, akkor nem tud dönteni és csak néz ránk :) ) Ebből csinálhatunk néhány kört, a kupacok mennyiségét variálva.

- https://wordwall.net/hu/resource/4930267/copy-hol-van-t%c3%b6bb

- Nagy négyzetrácsos fénymásolt lapon néhány sornyi relációs jel írásának gyakorlása

Testnevelés

Küldök egy rövidke videót a tornához: https://www.youtube.com/watch?v=k__r6z4LQFY