2021. március 29., hétfő

2021.03.29. HÉTFŐ - 4. tanuló

Magyar


A mai napon folytatjuk Petőfi Sándor életének megismerését.

a) Elsőként nyisd ki a magyar füzetedet:
    - írd fel a mai dátumot
    - írd fel a mai névnaposokat
    - írj 5 mondatot a hétvégédről! 
        Mit csináltál? Mit ettél? Kivel találkoztál? Mit játszottál? Segítetteél anyának? Segítettél apának?

b) Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el a 85. oldalon Petőfi Sándor ifjúkori költészetéről szólórészt.

c) Nyisd ki a füzetedet! Középre címként írd fel: 

Petőfi Sándor
Az ifú költő

d) Válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell felírnod, elég csak a kérdések számát.

1. Kikkel járta az országot iskolásévei után?
2. Hol szerepelt három hónapig a társulat?
3. Petőfi sikeres színész voltvagy sem?
4. Kecskemét után melyik városba került?
5. Mennyi időt töltött Debrecenben a költő?
6. Kihez indult Petőfi támogatásért?
7. Mit tette Vörösmarty Mihály Petfő verseit olvasva?
8. Hol jutott álláshoz Petőfi az ajánlásnak köszönhetően?


Matematika


Tk. 22.o./3. a) Írd fel a füzetedbe növekvő sorrendben a hegyek magasságát!

Tk. 22.o./ 3. b) Nevezd el a hegyeket betűjelekkel. A betűjeleket jelöld a számegyenesen.

Tk. 22.o./ Sárga keretes rész: Olvasd el!

Mf. 20.o./3.

Történelem


a) Nyisd ki a tankönyvedet a 86. oldalon. Olvasd el tananyagot: A középkor érett és hanyatló korszaka

b) Nyisd ki a füzetedet és válaszold meg az alábbi kérdéseket! A kérdéseket nem kell leírnod, elég csaka kérdések számát.

1.Mikor terjedtek el a lovagvárak?
2.Jellemezd a lovagvárakat! 
3.Milyen események kerültek megrendezésre?
4.Hol alakultak ki a városok,és a céhek?
5.Sorold fel a reneszánsz jellemzőit!
6.Európából merre indultak el a kereskedők?
7.Milyen termékeket jutattak el Európába?
8.Ki volt Kolombusz Kristóf?
9.Melyik évszám fűződik a nevéhez?


Osztályfőnöki óra

Nézd meg az alábbi kis videót és gondolkodj el rajta!



A videó bárányokról szólt, de mi emberek sem vagyunk egyformák. Tulajdonképpen nem létezik két egyforma ember. De mindenki vágyik arra, hogy elfogadják és szeressék. Attól, hogy valaki más, nem olyan, mint a többség még nem biztos, hogy rossz. Sőt éppen ellenkezőleg, lehet különleges is. 

Én azt gondolom, hogy természetes, hogy nem kedvelünk mindenkit vagy úgy érezzük valaki nem szimpatikus nekünk. Jogunk van ilyet érezni, azonban valakit kiközösíteni, csúfolni, bántani azért, mert más nem szép dolog. Gondoljuk bele magunkat az illető helyébe. Igyekezzünk mindig kedvesen fordulni a társainkhoz! 😊

Testnevelés


Szép napot kívánok!